ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دولت ترامپ به دنبال جمع‌آوری و آزمایش DNA مهاجران غیرقانونی

وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تصویب قانون جدیدی است که به مامورین مرزی این کشور اجازه می دهد اطلاعات ژنتیکی مهاجران غیرقانونی در بیش از 200 کمپ را جمع آوری و آزمایش کنند. به گزارش ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تصویب قانون جدیدی است که به مامورین مرزی این کشور اجازه می دهد اطلاعات ژنتیکی مهاجران غیرقانونی در بیش از 200 کمپ را جمع آوری و آزمایش کنند.

به گزارش خبرگزاری نیویورک تایمز، مقامات سازمان امنیت میهن آمریکا دلیل جمع آوری و آزمایش اطلاعات ژنتیکی مهاجرین را «ریشه کن کردن خانواده های تبهکار» اعلام کرده اند. بر اساس این قانون، داده های ژنتیکی کودکان و افرادی که در پاسگاه های مرزی آمریکا تقاضای پناهندگی می کنند جمع آوری خواهد شد.

مهاجران غیرقانونی پس از وارد شدن به آمریکا به کمپ هایی تحت نظارت اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا (CPB) فرستاده می شوند. بسیاری از آنها نیز به کمپ های اداره اعمال مهاجرت و گمرک این کشور یا به اختصار آیس که به مدیریت نامناسب مشهور است فرستاده می شوند.

پس از به قدرت رسیدن ترامپ تعداد بازداشت شدگان مرزی حدودا 40 درصد افزایش پیدا کرده است. سال گذشته حدود 800 هزار نفر در مرزهای جنوبی این کشور دستگیر شده و تا ماه مه سال جاری میلادی نیز حدود 49 هزار نفر بازداشت شده اند. تا پایان سال 2017، حدود 20 درصد از مهاجرین در بازداشتگاه های خصوصی نگهداری می شدند.

وضعیت اسفناک مهاجران در کمپ ها و بازداشتگاه ها انتقادات گسترده سازمان های حقوق بشری و قانونگذار را به همراه داشته است. کارشناسانی که از محل کمپ ها بازدید کرده اند ضمن اشاره به کیفیت پایین غذا و استشمام بوی نامطبوع در کمپ ها، از عدم رعایت اصول بهداشتی و رطوبت بالا در کمپ ها شکایت کرده و گفته اند مهاجرین در معرض انواع و اقسام بیماری ها قرار دارند.

از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ تاکنون حداقل هفت کودک در کمپ های بازداشتی اداره گمرک این کشور جان خود را از دست داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی