ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل macOS کاتالینا را منتشر کرد

همانطور که پیش‌تر اپل اعلام کرده بود، macOS نسخه ۱۰.۱۵ به نام کاتالینا توسط این کمپانی منتشر شده است. کاتالینا چند تغییر مهم را به همراه خود خواهد داشت که شاید مهم‌ترین آن خداحافظی کاربران ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۵

همانطور که پیش‌تر اپل اعلام کرده بود، macOS نسخه ۱۰.۱۵ به نام کاتالینا توسط این کمپانی منتشر شده است. کاتالینا چند تغییر مهم را به همراه خود خواهد داشت که شاید مهم‌ترین آن خداحافظی کاربران با اپلیکیشن آیتونز باشد.

اپل پس از چند سال کش و قوس فراوان، در نهایت تصمیم گرفت تا برنامه آیتونز را بازنشسته کند و ویژگی‌های اصلی آن را به چند برنامه دیگر بشکند. کاربران پس از این آپدیت، شاهد ۳ برنامه مختلف اپل موزیک، پادکست‌ها و اپل تی‌وی خواهند بود. به گفته اپل، تمامی کاربرد‌های آیتونز از این پس به صورت اختصاصی درون برنامه های مرتبط قرار خواهد گرفت.

کاربران برای همگام‌سازی آیفون یا آیپد خود نیز می‌توانند به منوی فایندر بروند و از آنجا این کار را انجام بدهند. این بروزرسانی چند ترفند دیگر هم با خود به همراه خواهد آورد. از این پس می‌توانید شاهد برنامه‌های آیپد در macOS کاتالینا باشید. اپل با ارائه فریم‌ورک کاتالیست، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا با یکبار برنامه نویسی و تنها با ایجاد چند تغییر کوچک در کد خود، برنامه‌های آیپد خود را روی macOS نیز اجرا کنند.

macOS

ویژگی جدید دیگر این آپدیت، قابلیت Sidedar است. کاربران از این پس می‌توانند از آیپد خود، به عنوان نمایشگر دوم مک‌بوک استفاده کنند. اپل این انتخاب را در اختیار کاربران قرار داده است که این کار را به صورت با سیم یا بی‌سیم انجام دهند. البته پس از اتصال مک‌بوک به آیپد به هر طریقی، دیگر نمی‌توانید با انگشتان خود محیط macOS را از روی آیپد کنترل کنید. البته در بعضی برنامه‌ها مانند فتوشاپ، می‌توانید با استفاده از اپل پنسل، با محیط برنامه تعامل کنید.

دیگر قابلیت‌های اضافه شده مانند Screen Time، کنترل حریم خصوصی بهتر کاربران و فعال کردن قفل (Activation Lock) است. مورد آخر بخصوص از لحاظ امنیتی بسیار به کار کاربران می‌آید. این ویژگی باعث می شود که مک‌بوک‌هایی که از تراشه T2 بهره‌مند هستند، بدون Apple ID کاربر اصلی پاک یا فعال نشوند که بیشتر در مواقعی که مک‌بوک به سرقت رفته است کاربرد دارد.

اگر تاکنون مک‌بوک خود را آپدیت نکرده‌اید، می‌توانید روی لوگوی اپل در گوشه بالای سمت چپ کلیک کرده و در بخش تنظیمات سیستم و سپس بروزرسانی، macOS کاتالینا را به صورت رایگان دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی