به دنبال صدور یک فرمان حکومتی جدید در آمریکا، اهالی ونزوئلا به زودی دسترسی شان به محصولات ادوبی از جمله فتوشاپ و پریمیر را از دست خواهند داد. طبق مطلبی که اخیرا در وبسایت ادوبی منتشر شده، این شرکت برای تبعیت از فرمان اجرایی 13884 که در ماه اوت امسال صادر شد، به زودی دسترسی کاربران ونزوئلایی به محصولاتش را قطع می کند.

ادوبی در این مطلب چنین آورده است:

دولت آمریکا فرمان اجرایی 13884 را صادر کرده است که به موجب آن تقریبا هرگونه مراوده و ارائه خدمات از طریق موجودیت ها و شرکت های آمریکایی به اشخاص در ونزوئلا ممنوع می شود و ادوبی نیز برای تبعیت از این فرمان کلیه حساب های کاربری افراد در ونزوئلا را غیرفعال می کند.

اما نکته اینجاست که فرمان اجرایی 13884 به مسدودسازی اموال دولت ونزوئلا مربوط می شود و در آن حرفی از روابط تجاری با شهروندان این کشور به میان نیامده است. لذا مشخص نیست که آیا ادوبی سعی دارد با قطع کامل مراودات تجاری اش با این کشور تدابیر امنیتی اضافه ای را اتخاذ نماید یا مسائل دیگری وجود دارند که مانع از ارائه خدمات آن به شهروندان ونزوئلایی می شوند.

این شرکت نرم افزاری در این باره گفته است که محدودیت ها تا زمانی که دولت آمریکا تصمیم به حذف فرمان اجرایی بگیرد به قوت خود باقی خواهند بود. با اجرایی شدن این تصمیم، کاربران ونزوئلایی دیگر قادر نخواهند بود که به محصولات رایگان یا پولی ادوبی دسترسی پیدا کنند و آنهایی که بابت اشتراک خود هزینه پرداخت کرده اند نمیتوانند پولشان را پس بگیرند چراکه بنابر اعلام ادوبی فرمان اجرایی دولت آن را از پس دادن پول یا اعتبار منع کرده است.

کاربران ونزوئلایی از ششم آبان ماه امسال دسترسی خود به اکانت های ادوبی شان را از دست می دهند و به آنها توصیه شده که اطلاعات مربوط به حساب های کاربری خود را هرچه سریع تر دانلود و ذخیره نمایند.