ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیف پول کالیبرا
تکنولوژی

شکایت استارتاپ Current از فیسبوک به دلیل تشابه لوگوی کیف پول کالیبرا

امروز روز خوبی برای فیسبوک و رمزارز لیبرا نیست. استارتاپ بانکی کارنت از فیسبوک به دلیل شباهت لوگوی اپلیکیشن این کمپانی و کیف پول کالیبرا (کیف پول رمزارز لیبرا) به دادگاه شکایت کرده است. این ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۱

امروز روز خوبی برای فیسبوک و رمزارز لیبرا نیست. استارتاپ بانکی کارنت از فیسبوک به دلیل شباهت لوگوی اپلیکیشن این کمپانی و کیف پول کالیبرا (کیف پول رمزارز لیبرا) به دادگاه شکایت کرده است.

این شباهت به گونه‌ای است که باعث شده استارتاپ کارنت، از کمپانی فیسبوک، کیف پول کالیبرا، یکی از زیرمجموعه‌های فیسبوک که IP کالیبرا را مدیریت می‌کند و شرکت طراحی کاراکتر (Character) شکایت کند. شکایت از شرکت Character در نوع خود جالب است. این شرکت واقع در سانفرانسیسکو، مسئولیت طراحی لوگو‌های کیف پول کالیبرا و همچنین لوگوی کارنت (Current) را بر عهده داشته است.

به نظر می‌رسد که شرکت کارنت اولین بار در سال ۲۰۱۶ این لوگو را ثبت کرده است و پس از آن همان شرکت طراحی، لوگوی کیف پول کالیبرا را نیز در تابستان امسال برای فیسبوک طراحی کرده است. بر اساس شکایت‌نامه کارنت به دادگاه، این شباهت آنقدر نزدیک است که باعث می‌شود این دو با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.

کیف پول کالیبرا

هاوارد شایر یکی از وکلای دارایی‌های معنوی در این رابطه گفته است:

این پدیده که لوگوی شاکی و متشاکی هر دو در یک شرکت طراحی شده‌اند کمی مشکوک است.

البته اولین بار کارنت تنها ۸ روز بعد از معرفی لیبرا و کیف پول کالیبرا، از کمپانی فیسبوک به دلیل نقض قوانین علامت تجاری به دادگاه شکایت کرده بود. با این حال دلیل موجهی برای این که چرا شرکت طراحی کاراکتر، از یک لوگوی یکسان برای دو کمپانی مختلف استفاده کرده است، وجود ندارد.

شاید دو گروه طراحی مختلف کاراکتر، مسئولیت طراحی لوگوهای این دو شرکت را بر عهده داشته‌ و از شباهت آن اطلاعی نداشته‌اند. یا اینکه فیسبوک اطلاعی نداشته که لوگوی کالیبرا با کارنت مشابه است. برای این منظور باید کمی صبر کرد تا اطلاعات دقیق‌تری از دادگاه منتشر شود. البته به گفته آقای شایر ۹۸ درصد چنین شکایاتی قبل از به دادگاه رسیدن پرونده حل و فصل می‌شود ولی این که فیسبوک می‌تواند با شرکت کارنت کنار بیاید هنوز معلوم نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی