ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیستمین نمایشگاه تلکام از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ آذرماه برگزار خواهد شد

نمایشگاه تلکام دوباره به تقویم نمایشگاهی بازگشته و قرار است با وقفه‌ای کمی بیشتر از دو ماه در اواخر فصل پاییز و در حد فاصل روزهای ۲۶ تا ۲۹ام آذرماه در محل دائمی نمایشگا‌ه‌ بین‌المللی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۷

نمایشگاه تلکام دوباره به تقویم نمایشگاهی بازگشته و قرار است با وقفه‌ای کمی بیشتر از دو ماه در اواخر فصل پاییز و در حد فاصل روزهای ۲۶ تا ۲۹ام آذرماه در محل دائمی نمایشگا‌ه‌ بین‌المللی تهران برگزار شود.

با اینکه پیش‌تر اعلام شده بود نمایشگاه تلکام در سال جاری برگزار نخواهد شد و وزارت ارتباطات و شرکت‌های بزرگ مخابراتی و حوزه ICT نیز از شرکت در این نمایشگاه سرباز زده بودند، تاریخ دقیقی برای برگزاری تلکام اعلام شده است.

حال به نظر می‌رسد مشکلات حل شده و براساس تاریخ جدیدی که در تقویم شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی ایران منتشر شده این نمایشگاه ۲۶ تا ۲۹ آذر ماه سال جاری برگزاری خواهد شد. پیگیری‌های دیجیاتو حکایت از این دارد که در نمایشگاه جدید سندیکای صنعت مخابرات ایران نیز حضور خواهد داشت و دیگر خبری از یک نمایشگاه مجزا با نامی دیگر برای زنده نگه داشتن نام تلکام نخواهد بود.

امروز که اختلافات بین اهالی اکوسیستم مخابراتی کشور برطرف شده؛ دبیر سندیکای مخابراتی ایران در گفتگو با دیجیاتو تایید می‌کند که آنها اولین شرکت حاضر در نمایشگاه تلکام خواهند بود. به گفته او «نمایشگاه تلکام با رویکردی جدید؛ بستر ملی و بین المللی برای بخش های دولتی، شرکت های بزرگ مولد و بهره برداری، شرکت های کوچک و متوسط فناور را برای سرعت بخشیدن به نوآوری در فناوری ارتباطات و اطلاعات جهت رشد اقتصادی و منافع اجتماعی فراهم خواهد ساخت.»

به گفته رستگار وزارتخانه های ارتباطات، صمت و علوم و همچنین اپراتورها در کنار شرکت‌های تولیدی و مهندسی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. او درباره نحوه برپایی این رویداد نیز به دیجیاتو می‌گوید: «سندیکا و وزارت ارتباطات هماهنگ عمل کرده‌اند و چون نظر وزارتخانه این بود که بخش خصوصی قوی‌تر از قبل در برگزاری نمایشگاه نقش داشته باشد، سندیکا با همکاری اتحادیه در این جهت قدم برداشتند.»

بیستمین نمایشگاه تلکام

گفتنیست پیش‌تر دبیر کل سندیکای مخابرات در گفتگو با دیجیاتو ضمن اشاره به مراسم بزرگ ITU که هر ساله در جهان برگزار می‌شود، گفته بود که دیدگاه جهانی نیز به این صورت است که برپایی نمایشگاه مخابراتی یک بار در سال ضرورت دارد و سندیکای مخابرات ایران نیز با همین باور قصد دارد که با همراهی چند شرکت دیگر به عنوان پرچمداری ظاهر شود که قصد احیا و ادامه حیات تلکام را داشته باشد «حال یا با همان اسم، یا با اسم دیگر و البته با محتوایی متفاوت و فناورانه‌تر و امروزی.»

همچنین شایان ذکر است چندی پیش وزیر ارتباطات در حاشیه یک مراسم خبری ضمن پذیرفتن اشتباه خود مبنی بر دیر اعلام کردن لغو نمایشگاه تلکام، اعلام کرد که این لغو دائمی نبوده و قرار است تلکام در ابعادی جدیدتر و ماهیتی تازه در تاریخ دیگری برگزار شود؛ وعده‌ای که امروز محقق شده است. جهرمی در این باره گفته بود:

«آمارها و بررسی‌های ما نشان می‌داد که ظرفیت بازدید عمومی از نمایشگاه تلکام در حال کاهش است و جنس ارتباطی که در این نمایشگاه برقرار می‌شود از سمت مردم با شرکت‌ها در حال کم‌ شدن است و بیشتر ارتباط بین شرکت‌ها با شرکت‌ها وجود دارد. به همین‌ خاطر به این فکر کردیم که به جای اینکه تلکام را مانند الکامپ برکزار کنیم، به فضایی برای گفت‌وگو بین شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطی کشور اعم از نرم‌افزار و سخت‌افزار تبدیل کنیم. یعنی تبدیل نمایشگاه تلکام شبیه به نمایشگاه «ظرفیت» باشد که تمامی طرفین فعال در حوزه کنار هم به گفت‌وگو و تبادل نظر بپردازند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی