ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر صنعت: لغو معافیت ۸۰ دلاری واردات گوشی مسافری، موبایل را گران خواهد کرد

وزیر صنعت با اشاره به لغو معافیت ۸۰ دلاری واردات گوشی مسافری اعلام کرده که این موضوع قطعا روی نرخ موبایل در کشور تاثیرگذار خواهد بود. با این حال او عنوان کرده که مخالف افزایش ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۸

وزیر صنعت با اشاره به لغو معافیت ۸۰ دلاری واردات گوشی مسافری اعلام کرده که این موضوع قطعا روی نرخ موبایل در کشور تاثیرگذار خواهد بود.

با این حال او عنوان کرده که مخالف افزایش تعرفه عوارض واردات موبایل است. «رضا رحمانی» امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران تاکید کرده «زمانی که تولید داخل به میزان مصرف نیست نباید تعرفه را افزایش دهیم.» به نظر می‌رسد اظهارات رحمانی از این رو مطرح می‌شود که برخی از اعضای وزارت صمت بر این باورند که با گران کردن گوشی خارجی می‌توان از تولید گوشی داخلی حمایت کرد.

رحمانی با اشاره به موبایل‌های ساخته شده ایرانی گفته که این محصولات در بازار تاثیر گذار نیستند: «البته سیاست ما حمایت از هر کالایی است که در تولید داخل به حد کفایت برسد اما تولید موبایل داخلی نسبت به مصرف بسیار ناچیز است.»

وزیر صنعت با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری در این زمینه حمایت می‌کند تاکید کرده که در سال گذشته تنها ۲۰۰ هزار دستگاه موبایل در داخل مرزهای کشور تولید شده است که درصد ناچیزی از بازار را تامین می‌کند.

گوشی داخلی

گفتنیست پیش‌تر زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش تعرفه گوشی‌های مسافرتی رسانه‌ای شده بود و حتی یکی از مسئولان وزارت صنعت در کردستان پیشنهاد داده بود که برای حمایت از تولید داخلی موبایل، عوارض ورودی باید به ۲۰ درصد افزایش پیدا کند. «پیمان الماسی»، معاون امور صنایع در سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در همین رابطه گفته بود:

«اگر بتوانیم تعرفه واردات تلفن همراه را به ۲۰ درصد افزایش دهیم قطعا تولید داخلی توجیه اقتصادی خواهد داشت که از سوی وزارت خانه نیز این مسئله پیگیری خواهد شد.»

موضع‌گیری وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی مطرح می‌شود که سازمان گمرک اعلام کرده معافیت ۸۰ دلاری گوشی لغو شده و عده‌ای بر این باور هستند که این موضوع به خاطر پیاده‌روی اربعین و سفر میلیون‌ها زائر ایرانی به خارج از کشور انجام گرفته است. باید گفت برداشته شدن این معافیت عملا قیمت گوشی بدون گارانتی و مسافرتی را با گوشی وارد شده از مبادی رسمی به یکدیگر نزدیک می‌کند و در نتیجه دیگر خبری از گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر در بازار نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Farzad6058
    Farzad6058 | ۲۵ مهر ۱۳۹۸

    وقتی عکس مسئولین مملکت رو تو سایتای خبری دیدید بفهمید یا فیلترینگه یا گرونی
    پیا ...
    خلاصه ول کن نیستن باید هر روز فکرمونو با این چیزا درگیر کنن تا من و شما هیچ وقت نتونیم حقمونو مطالبه کنیم و مجبور باشیم هر روز مثل .... کار کنیم وقت اعتراض و اینا نداشته باشیم

  • Mohammad Amin
    Mohammad Amin | ۲۴ مهر ۱۳۹۸

    چرا تعرفه رو بالا میبرید، واسه سفرهای زیارتی گوشی رو ریجستر نکنید. راه حل زیاده، ولی چه راهی بهتر از چاپیدن مردم به بهانه های واهی، آخه از کی تا جالا ما گوشی ساز شدیم که حالا باید حمایت هم بشه.

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۲۴ مهر ۱۳۹۸

    جالبه با ابتکار عمل و فلان قدر هوش و بهمان قدر ابهت و اینا و با افتخار اعلام می کنند که فلانی رو دستگیر کردیم ..خب شما که این همه دارید ابتکار عمل به درد مردم برسید ..گرانی و فساد رو مهار کنید ..هر روز یک قانون به ضرر مردم اعمال میشه و کسی پاسخ گو نیست

  • Reza Yahyavi
    Reza Yahyavi | ۲۴ مهر ۱۳۹۸

    گوشی که خریدم سامسونگ ش10 هست

  • Reza Yahyavi
    Reza Yahyavi | ۲۴ مهر ۱۳۹۸

    دیروز گوشی خریدم
    با گارانتی
    زبانش هندی هست خودش خرابه هنذفری نداره تبدیل برا شارژرش پیدا نمیشه
    فروشند ه میگه گارانتی
    گارانتی میگه فروشنده
    من گوشی بدون گارانتی 500 تومان ارزونتر بخوام باید کی رو ببینم
    من خدمات پس از فروش نخوام باید کی رو ببینم
    بی تعارف گوشی ایرانی همون گوشی تقلبی بازار هست که با قیمت 10 برابر تو 1 بسته بندی جدید میفروشن

مطالب پیشنهادی