ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی در حال مذاکره با شرکت های آمریکایی برای فروش لایسنس تکنولوژی 5G

هواوی که مدتی است اجازه مراوده تجاری با شرکت های آمریکایی را ندارد و به همین خاطر نامش در فهرست سیاه این کشور قرار گرفته طبق اظهارات یکی از مدیرانش در مراحل اولیه مذاکره با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

هواوی که مدتی است اجازه مراوده تجاری با شرکت های آمریکایی را ندارد و به همین خاطر نامش در فهرست سیاه این کشور قرار گرفته طبق اظهارات یکی از مدیرانش در مراحل اولیه مذاکره با برخی شرکت های مخابراتی آمریکاست تا لایسنس استفاده از تکنولوژی 5G خود را به آنها اعطا کند.

وینسنت پنگ از مدیران ارشد این شرکت و همچنین اعضای هیئت مدیره هواوی روز گذشته در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که برخی شرکت های آمریکایی برای همکاری دراز مدت با هواوی یا دریافت تکنولوژی 5G از آن ابراز تمایل کرده اند.

پنگ در توضیحات خود پیرامون ملاقاتی که این هفته در همین رابطه داشته گفت که در حال حاضر تعدادی شرکت مشغول مذاکره با ما هستند اما نهایی سازی قراردادها به زمان زیادی نیاز دارد. او ضمن اشاره به این نکته که مذاکره با چنین شرکت هایی تنها دو هفته است که آغاز شده و هنوز به مرحله بررسی جزئیات نرسیده گفت آنها برای همکاری ابراز علاقمندی کرده اند.

دولت آمریکا از بیم آنکه هواوی با کمک تجهیزات تولیدی خود دست به جاسوسی از مشتریانش بزند کمپینی را برای متقاعد کردن متحدانش به منظور فسخ قراردادهای 5G آنها با هواوی به راه انداخته و هواوی نیز بارها و بارها این اتهامات را رد کرده است. در حال حاضر هیچ شرکتی در آمریکا تجهیزات مخابراتی 5G عرضه نمیکند و خدمات شرکت هایی نظیر اریکسون و نوکیا نیز بیش از اندازه گران است.

تکنولوژی 5G

ایده فروش پتنت ها، لایسنس ها و دانش 5G هواوی به رقبا نخستین بار از سوی رن ژنگفی بنیانگذار هواوی در مصاحبه اش با نیویورک تایمز مطرح شد اما در آن زمان مشخص نبود که آیا شرکتی در آمریکا علاقمند به انجام این کار است یا خیر.

یکی از مقامات رسمی وزارت کشور آمریکا بلافاصله در رابطه با اظهارات آقای ژنگفی اظهار تردید کرد و چنین گفت:

واقعی به نظر نمی رسد که اپراتورها بتوانند این تجهیزات را تهیه کرده و بعد به تنهایی مدیریت سخت افزاری و نرم افزاری آنها را انجام دهند. اگر باگ های نرم افزاری در نسخه اولیه نرم افزار خریداری شده وجود داشته باشد نمی توان به هیچ طریقی از همان ابتدا آن باگ ها را شناسایی کرد و این باگ ها در هر زمانی قابل فعالسازی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی