ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل مپس
نرم افزار و اپلیکیشن

امکان گزارش حضور پلیس و دوربین به نسخه iOS گوگل مپس اضافه شد

به لطف قابلیتی تازه گزارش دهی و مشاهده پلیس در گوگل مپس، از این پس کاربران اپلیکیشن نقشه گوگل با سهولت بیشتری می توانند تخلفات رانندگی خود را کنترل کنند و جریمه هایشان را پایین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

به لطف قابلیتی تازه گزارش دهی و مشاهده پلیس در گوگل مپس، از این پس کاربران اپلیکیشن نقشه گوگل با سهولت بیشتری می توانند تخلفات رانندگی خود را کنترل کنند و جریمه هایشان را پایین بیاورند.

روز پنجشنبه این هفته گوگل اعلام کرد کاربران اندروید و iOS اپلیکیشن مپس از این پیش قادر خواهند بود که حوادثی نظیر دوربین، بسته بودن مسیرها، حضور پلیس و مواردی مانند آن را در گوگل مپس گزارش کنند.

البته اشاره کنیم اپ هایی نظیر ویز که آن نیز در مالکیت گوگل قرار دارد پیشتر به خاطر ارائه قابلیتی مشابه به این و همچنین امکان اشتراک گذاری موقعیت حضور نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی از سوی نهادهای مجری قانون مورد انتقاد قرار گرفته بودند و حالا گوگل مپس نیز به چنین قابلیتی مجهز شده است.

در همین رابطه اسفندماه سال گذشته پلیس نیویورک با ارسال نامه ای به گوگل خواستار حذف امکان اطلاع رسانی موقعیت حضور پلیس در اپلیکیشن ویز شد و استدلالش هم این بود که چنین امکانی مانع از دستگیری رانندگان خاطی و همچنین افرادی می شود که نوشیدنی های الکلی مصرف کرده اند.

اما نکته مهم در این رابطه آنکه قابلیت جدید در گوگل مپس درست مانند ویز امکان تشخیص پلیس راهنمایی رانندگی از دیگر نیروهای پلیس را به کاربران نمی دهد.

گوگل مپس

یکی از سخنگویان گوگل در این رابطه به بیزنس اینسایدر گفته است که به باور مدیران شرکت، این قابلیت به ایمن شدن هرچه بیشتر مسیرها کمک می کند و اگر راننده ها بدانند که در مقابلشان پلیس یا دوربین و هرچیز دیگری وجود دارد با احتیاط بیشتری رانندگی می کنند و تصمیمات ایمن تری می گیرند.

گفتنی است پیشتر کاربران اندروید گوگل مپس به برخی از این امکانات دسترسی داشتند و حالا به لطف به روز رسانی جدید کاربران آیفون نیز می توانند از چنین امکانی بهره مند شوند.

قابلیت جدید از همین هفته در آپدیت جدید گوگل مپس در اختیار کاربران قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alireza20661996
    alireza20661996 | ۲۸ مهر ۱۳۹۸

    چه خوب

مطالب پیشنهادی