ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فایرفاکس 70 منتشر شد؛ بهبود حریم شخصی و اضافه شدن ابزار ساخت پسورد

موزیلا امروز نسخه 70 مرورگر فایرفاکس را به شکل عمومی منتشر کرد. در این به روز رسانی حفاظت از حریم شخصی و همچنین عملکرد در مک او اس بهبود چشمگیری داشته و تمرکز اصلی روی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

موزیلا امروز نسخه 70 مرورگر فایرفاکس را به شکل عمومی منتشر کرد. در این به روز رسانی حفاظت از حریم شخصی و همچنین عملکرد در مک او اس بهبود چشمگیری داشته و تمرکز اصلی روی بهبود حریم شخصی و مسدود کردن دسترسی Trackerها بوده است.

اواسط خرداد ماه امسال، موزیلا قابلیت Enhanced Tracking Feature را به ویرایش 63 مرورگر فایرفاکس اضافه کرد. این قابلیت کوکی ها و دسترسی به فضای ذخیره سازی توسط نظارت کننده های شخص ثالث (Third-Party Tracker) را مسدود کرده و از حریم شخصی کاربر محافظت می کند. در آخرین به روز رسانی مرورگر فایرفاکس، یک داشبورد به ویژگی مذکور افزوده شده که جزییات چگونگی محافظت مرورگر از داده های شخصی کاربر را نمایش می دهد.

برای دسترسی به داشبورد می توان روی سپر کنار نوار آدرس و یا آیکون سه خطی مرورگر کلیک کرده و سپس گزینه Privacy Protections را انتخاب کرد. با رفتن به داشبورد خلاصه تمام کوکی های شخص ثالثی که مرورگر آنها را مسدود کرده است بر اساس دسته بندی نمایش داده می شوند.

در آپدیت جدید فایرفاکس می توان روی نظارت کننده های ثالث کنترل بیشتری داشت.

موزیلا می گوید در ویرایش 70 فایرفاکس یک داشبورد کاملاً جدید برای مراقبت از حریم شخصی به مرورگر اضافه شده و تمام سایت هایی که پشت پرده فعالیت های کاربر را نظارت می کنند را نمایش داده و به او اجازه می دهد تا نظارت آنها را متوقف کند.

برای دسته بندی های کوکی ها یک توضیح در برابر آنها نوشته شده است که کاربر می تواند در مورد کارکرد آنها اطلاعات بیشتری کسب کند. در این آپدیت فایرفاکس مسدود کردن نظارت کننده های شبکه های اجتماعی از پلتفرم هایی مثل فیسبوک و توییتر را نیز آغاز کرده است.

از قسمت Privacy Protections می توان به بخش مدیریت پسورد مرورگر به نام Firefox Lockwise نیز دسترسی داشت که چندین قابلیت جدید به آن اضافه شده است. یکی از این قابلیت های جدید، اضافه شدن ویژگی ساخت پسورد است که برای ایجاد کلمه های عبور قدرتمند به کار می رود. علاوه بر این یک ابزار حسابرسی جدید نیز به مرورگر افزوده شده که در صورت افشای داده ها در مورد تغییر پسورد هشدار می دهد.

فایرفاکس 70 برای کاربران مک او اس صرفه جویی چشمگیر در مصرف باتری و افزایش عملکرد را در پی داشته است. موزیلا مدعی شده به لطف تغییر در نحوه نمایش پیکسل ها در فایرفاکس 70، میزان مصرف باتری در بسیاری از موارد تا 3 برابر یا بیشتر بهبود پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی