ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیوندای رکورد سرعت خودروهای هیدروژنی و هیبریدی را شکست

هیوندای اعلام کرده اخیرا تیمی از مهندسین این کمپانی توانسته با دو مدل نکسو و سوناتای هیبریدی، رکورد سرعت زمینی را برای خودروهای هیدروژنی و هیبریدی جابجا کند. این اتفاق در 25 سپتامبر (سوم مهرماه) ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

هیوندای اعلام کرده اخیرا تیمی از مهندسین این کمپانی توانسته با دو مدل نکسو و سوناتای هیبریدی، رکورد سرعت زمینی را برای خودروهای هیدروژنی و هیبریدی جابجا کند. این اتفاق در 25 سپتامبر (سوم مهرماه) در بستر دریاچه نمک Bonneville رخ داده است.

برای دستیابی به هدف رکوردشکنی، تغییرات زیادی در هر دو خودروی نکسو و سوناتای هیبریدی اعمال شده است. به گفته خودروساز کره ای، آقای Dean Schlingmann مهندس ارشد بخش مهندسی پیشرانه هیوندای هدایت خودروها را بر عهده داشته است.

هیوندای رکورد سرعت هیدروژنی

نکسو که یک کراس اوور هیدروژنی است، در روز تست توانسته با ثبت سرعت 106.160 مایل (معادل 170.848 کیلومتر) در ساعت، رکورد خودروهای هیدروژنی را بهبود ببخشد. برای دستیابی به این سرعت، تغییراتی جزئی در بدنه نکسو داده شده بود تا این اتومبیل سبز ایرودینامیک بهتری داشته باشد. علاوه بر این به منظور افزایش ایمنی، از میله های محافظ، صندلی های مخصوص Sparco ERGO با مهار کننده های شش نقطه ای، توری های پنجره و سیستم اطفاء حریق استفاده شده بود.

هیوندای رکورد سرعت هیدروژنی

نسخه هیبریدی سوناتا هم موفق به ثبت سرعت 164.669 مایل (265.009 کیلومتر) در ساعت شده است. با این رکورد، سدان محبوب کره ای ها عنوان سریع ترین خودروی هیبریدی با موتور بنزینی را از آن خود کرده است.

برخلاف نکسو، دامنه تغییراتی که در سوناتای رکوردشکن اعمال شده، گسترده تر است. از جمله این تغییرات می توان به مواردی مثل جایگزینی هدر اگزوز با نمونه بهتر، جایگزینی سیستم اگزوز با نمونه ساخت Injen Technology، نصب مخزن های دوگانه نیتروس با کنترلر Nitrous Express Maximizer EZ و بازنگری در نرم افزار مدیریت پیشرانه اشاره کرد.

هیوندای رکورد سرعت هیدروژنی

به غیر از موارد فوق باید گفت اعضای تیم مهندسین هیوندای اجزای سیستم تعلیق استاندارد را با کیت ساخت شرکت KW Suspensions تعویض کرده و سوناتای هیبریدی را به ترمزهای قوی تر مجهز نموده اند؛ رینگ ها نیز از نوع Vision Rally 55 بوده و تایرهای Goodyear Eagle برای این نسخه از سوناتا انتخاب شده اند.

هیوندای رکورد سرعت هیدروژنی

تجهیزات ایمنی موجود در نکسو، در سوناتای هیبریدی نیز نصب شده اند. با توجه به اینکه سوناتا توانایی دستیابی به سرعت بیشتر را داشته، برای کمک به توقف امن تر آن از یک چتر در قسمت انتهایی بهره گرفته شده است.

هیوندای رکورد سرعت هیدروژنی

گفتنی است هیوندای در نظر دارد نکسو و سوناتای هیبریدی رکوردشکن را در نمایشگاه سما (SEMA) در معرض دید عموم قرار دهد. این نمایشگاه که مخصوص خودروهای تیونینگ شده و لوازم تقویت و ارتقای اتومبیل ها است، ماه آینده میلادی برگزار می شود. این را هم اضافه کنیم که رکوردهای هیوندای هنوز توسط فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی تایید نشده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Arash
    Arash | ۳ آبان ۱۳۹۸

    خودروی هیبریدی با موتور بنزینی دیگه چیه ?!!!?

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۴ آبان ۱۳۹۸

      با سلام. آرش عزیز هسته اصلی پیشرانه یک خودروی هیبریدی رو موتور درون سوز تشکیل میده، حالا این موتور می تونه دیزلی یا بنزینی باشه که البته بیشترش از نوع بنزینی هست.

مطالب پیشنهادی