ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل دیوار: سامانه شاهکار پاسخگوی برخی نیازهای ما نیست

مدیرعامل دیوار بعد از مدتها به طور رسمی در مراسم شهر رشت جشنواره وب و موبایل ایران صحبت‌هایی را پیرامون این پلتفرم اذعان داشت و ضمن اشاره به کارنامه چندین ساله دیوار، به مشکلات این ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۸

مدیرعامل دیوار بعد از مدتها به طور رسمی در مراسم شهر رشت جشنواره وب و موبایل ایران صحبت‌هایی را پیرامون این پلتفرم اذعان داشت و ضمن اشاره به کارنامه چندین ساله دیوار، به مشکلات این سامانه خرید و فروش مردمی اشاره کرد. به گفته او سامانه شاهکار توانسته تا حدی به حل مشکل استفاده نادرست سودجویان از سامانه دیوار کمک کند اما مشکلاتی را نیز به همراه دارد که روند کار را سخت کرده است.

«اشکان آرمندهی» اعلام کرد که از سال ۹۲ به دیوار پیوسته و در آن زمان سلسله مراتب خاصی در این استارتاپ ایرانی وجود نداشته است. او می‌گوید ایده دیوار از اینجا سرچشمه گرفته که روزی «حسام آرمندهی» (پسرعموی او و مدیرعامل سابق کافه‌بازار و مدیرعامل فعلی هلدینگ هزاردستان) در سوئد گجت‌های الکترونیکی خود را از طریق سایتی مشابه دیوار می‌فروشد و تصمیم می‌گیرد همین سامانه را در ایران هم راه‌اندازی کند.

به گفته آرمندهی نسخه اولیه دیوار در سال ۹۱ تاسیس می‌شود و در آغاز کار روزانه ۵۰ آگهی در آن منتشر می‌شود: «پیش بینی می‌کردیم که روزی به سی میلیون کاربر برسیم و امروز که با شما حرف می‌زنم، رکورد ۲۵ میلیون کاربر را گذرانده‌ایم و لحظه به لحظه به نهایی شدن پیش‌بینی خود نزدیک می‌شویم.»

او می‌گوید که در سال گذشته بیش از ۷۲ میلیون آگهی در دیوار منتشر شد و در سال جاری نیز توانسته‌اند به شعار هر ایرانی یک آگهی دیوار دست یابند و پیش بینی می‌کنند که تا پایان سال بیش از 120 میلیون آگهی را داشته باشند.

او دلیل انتخاب اسم دیوار را حس نوستالژی چسباندن آگهی‌های فروش لوازم منزل به دیوارهای شهر بیان می‌کند و تاکید دارد که حالا امروزه به جای استفاده از این کاغذها، بستر آنلاین دیوار در خدمت شهروندان آمده است: «نه میلیارد برگه کاغذ یعنی معادل یک میلیون درخت نیاز است تا تمامی آگهی‌های منتشر شده در دیوار به صورت چاپی عرضه شوند.»

آرمندهی می‌گوید آنها امروز روزانه ۵۰۰ هزار آگهی دارند و بیشاز ۳۸۰ هزار کسب و کار ایرانی از طریق دیوار امرار معاش می‌کنند: «همچنین نزدیک به ۳۰ درصد آگهی‌هایی که مردم ارسال می‌کنند رد می‌شود.»

او در پاسخ به خبرنگار دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا سامانه شاهکار کمکی به حال امنیت مجموعه دیوار کرده است یا نه با نگاهی به گذشته اینطور پاسخ می‌دهد: «مساله دغدغه احراز هویت از ابتدای برای ما مهم بود، قبل از اینکه این موضوعات مطرح شود. ما در همان ابتدای کارمان با سازمان ثبت احوال صحبت کردیم و آنها گفتند شما بخش خصوصی هستید و نمی‌توانیم با شما همکاری‌های لازم را انجام دهیم. در نهایت به سامانه شاهکار روی آوردیم که آنهم مشکلات خاص خودش را دارد.»

مدیرعامل دیوار در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دیجیاتو مبنی بر توضیح بیشتر پیرامون این مشکلات می‌گوید:

«کاربران دیوار برای استفاده از شاهکار با مشکل مواجه می‌شوند. برخی از کاربران می‌گویند کد ملی درست می‌زنند و سامانه از آنها نمی‌پذیرد که مشخص نیست ریشه مشکل از کجاست. همچنین شاهکار در یک ثانیه به ۴ درخواست پاسخ می‌دهد ولی در دیوار عموما در یک ثانیه ۱۵ درخواست داریم، بنابراین این سامانه جوابگوی درخواست کاربران دیوار نیست و نیاز به ارتقا دارد.»

آرمندهی با تاکید بر اینکه کافه بازار کمکی به پروموت شدن (دیده شدن) دیوار انجام نداده و این پلتفرم به طور مستقل و با توجه به نیازهای جامعه رشد پیدا کرده به سوال خبرنگار دیجیاتو مبنی بر ادامه همکاری با استارتاپ‌هایی نظیر آی‌هوم و جدا شدن بخش‌های خودرو و املاک از سامانه دیوار می‌گوید:

«بخش املاک و خودرو دیوار قرار است ساماندهی شوند ولی به هیچ‌وجه قرار نیست از این پلتفرم جدا شوند و به طور مستقل به فعالیت خود ادامه دهند. همچنین قرار نیست آی‌هوم بیاید داخل دیوار یا بخش املاک ما به این سامانه منتقل شود بلکه این قبیل همکاری‌ها برای شفافسازی و ارائه سرویس بهتر صورت می‌گیرد و قطعا در آینده نیز در صورت نیاز شاهد همکاری‌های مشابه دیگری نیز خواهیم بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ds
    ds | ۲ دی ۱۳۹۸

    جالبه

مطالب پیشنهادی