ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کالبدشکافی پیکسل 4
تکنولوژی

کالبدشکافی پیکسل 4 اکس ال و خودنمایی رادار بسیار کوچک سولی

همانطور که در خبرها خواندید برخلاف استانداردهای امسال صنعت تکنولوژی، گوگل تصمیم گرفت که بریدگی نمایشگر را در پیکسل ۴ کنار بگذارد و در عوض از حاشیه برای قرار دادن تکنولوژی قفل گشایی و رادار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

همانطور که در خبرها خواندید برخلاف استانداردهای امسال صنعت تکنولوژی، گوگل تصمیم گرفت که بریدگی نمایشگر را در پیکسل ۴ کنار بگذارد و در عوض از حاشیه برای قرار دادن تکنولوژی قفل گشایی و رادار سولی در پیکسل 4 اکس ال کمک بگیرد. اما حالا به لطف کالبدشکافی انجام شده توسط تیم iFixit تا حدودی می دانیم که این سیستم ها چه ابعادی دارند و گوگل چگونه توانسته آنها را در چنان فضای کوچکی جای دهد. به بیان دیگر، شاید در پیکسل 4 اکس ال خبری از بریدگی نمایشگر نباشد اما این حقیقت که گوگل توانسته کلیه این تکنولوژی ها را درون حاشیه بالایی نمایشگر دستگاه جای دهد به نوبه خود قابل تقدیر است.

کالبدشکافی پیکسل 4

تصویری که در بالا می بینید کل قسمت حاشیه را نشان می دهد: در سمت چپ یک حسگر نور محیطی قرار دارد، در بخش میانی ایرفون مرکزی و مستطیل سبز/خاکستری کوچکی که می بینید کل اسمبلی رادار سولی را در بر می گیرد. البته سخت افزارهای دیگری نیز در این حاشیه جای داده شده اند که از آن جمله می توان به دوربین و سیستم قفل گشایی چهره IR اشاره کرد.

با کالبدشکافی گروه iFixit همچنین مشخص شد که خارج کردن نمایشگر ۹۰ هرتزی دستگاه از بدنه تقریبا غیرممکن است. طبق اعلام کارشناسان iFixit برای این منظور باید تقریبا کل موبایل را از هم باز کنید. لبه به لبه بودن این نمایشگر و همچنین چسب زیادی که برای ثابت نگه داشتن آن استفاده شده به معنای آن است که خارج کردنش به صورت یکپارچه کار بسیار دشواری خواهد بود (هرچند که اگر قصد تعویض آن را داشته باشید نمایشگر به احتمال زیاد از قبل شکسته شده).

نکته جالب در مورد نمایشگر آنکه سامسونگ آن را تولید کرده است؛ شرکتی که هنوز هیچکدام از گوشی های تولیدی اش نمایشگری با نرخ رفرش ۹۰ هرتز ندارند. بنابراین میتوان انتظار داشت که گلکسی اس 11 سال آینده چنین مشخصه ای داشته باشد.

با در نظر داشتن تمام آنچه گفته شد باید بگوییم که پیکسل 4 تعمیرپذیر ترین گزینه ممکن برایش مشتریان نخواهد بود و iFixit امتیاز ۴ از ۱۰ را به آن داده است؛ بدان معنا که شما خودتان نمی توانید کار تعمیر این گوشی را انجام دهید و برای این منظور به یک تکنسین حرفه ای نیاز خواهید داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی