ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی اپل
تکنولوژی

گزارش مالی پایانی اپل در سال ۲۰۱۹؛ افزایش درآمدها علی‌رغم افت فروش آیفون

اپل امروز گزارش مالی خود در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۹ را منتشر کرد و در آن، از درآمد ۶۴ میلیارد دلاری اش خبر داد. این خبر در واقع بازتابی است از وضعیت کلی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۷

اپل امروز گزارش مالی خود در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۹ را منتشر کرد و در آن، از درآمد ۶۴ میلیارد دلاری اش خبر داد. این خبر در واقع بازتابی است از وضعیت کلی اپل طی یکسال اخیر؛ فروش آیفون ها پایین است اما درآمد حاصل از سرویس ها به بالاترین میزان خود رسیده است. به بیان دیگر، استراتژی اپل برای کم کردن توجهش به فروش سخت افزاری و در عوض افزایش اشتراک سرویس های پولی، ظاهرا نتیجه بخش بوده است.

اما در مورد درآمد ۶۴ میلیارد دلاری اپل باید بگوییم که رشد سال به سال ۲ درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل داشته و سود هر سهم آن نیز با رشد ۴ درصدی نسبت به فصل چهارم ۲۰۱۸ به رقم ۳.۰۳ دلار رسید.

با این حال، فروش آیفون ها که همچنان بزرگ ترین منبع درآمد اپل هم محسوب می شود نسبت به سال قبل روندی نزولی داشت و با افت ۹.۲ درصدی نسبت به رقم ۳۶.۷۶ میلیارد دلار در سال قبل به رقم ۳۳.۳۶ میلیارد دلار رسید.

اپل حالا ۴۵۰ میلیون مشترک پولی برای سرویس هایش دارد

اما در آن روی سکه اپل در گزارش جدید خود از افزایش بی سابقه درآمدهایش در بخش سرویس های خود خبر داد که مجموعا ۱۲.۵ میلیارد دلار را در سه ماهه چهارم امسال عاید آن کرد (درآمدهای اپل از بخش سرویس هایش در بازه زمانی مشابه سال قبل ۱۱.۴۶ میلیارد دلار بود). اپل اعلام کرده که اکنون بالغ بر ۴۵۰ میلیون مشترک پولی در تمامی سرویس هایش دارد که تعداد این مشترکین در سال قبل ۳۳۰ میلیون نفر بود.

درآمدهای حاصل از فروش مک نیز با افتی ۵ درصدی در این بازه روبرو شده و به رقم ۶.۹۹ میلیارد دلار رسیده هرچند که آیپد (با ۴.۶۵ میلیارد دلار درآمد) و پوشیدنی ها و لوازم جانبی اپل (با درآمد ۶.۵۲ میلیارد دلاری) هر دو با افزایش قابل توجه فروش نسبت به سال قبل روبرو شدند.

فروش آیپد و پوشیدنی های هوشمند اپل نسبت به سال قبل بیشتر شده است

نکته قابل توجه اینکه رکورد جدید درآمدهای اپل از بخش سرویس ها پیش از راه اندازی سرویس اپل تی وی پلاس رخ داده و انتظار می رود که بعد از این اتفاق شاهد افزایش قابل توجه درآمدهای شرکت کالیفرنیایی باشیم.

گزارش مالی اپل

تیم کوک مدیرعامل اپل در بیانیه خبری خود در این باره چنین آورده است:

ما با ثبت بالاترین درآمد در سه ماهه چهارم، که به واسطه شتاب گرفتن رشد بخش سرویس ها، پوشیدنی ها و آیپد است، سال مالی فوق العاده ای را پشت سر گذاشتیم. و حالا که مشتریان و نقدنویسان نسل جدید آیفون ها را دارند و امروز هم ایرپاد پرو با قابلیت حذف نویز وارد بازار می شود و تنها دو روز تا راه اندازی سرویس اپل تی وی پلاس باقیمانده مانده، بهترین مجموعه محصولات و خدمات را ارائه کرده ایم و دیدگاهمان نسبت به میزان فروش در فصل تعطیلات بسیار مثبت است.

انتظار می رود سه ماهه بعدی برای اپل بسیار جالب باشد چرا که آمار فروش آن در بازه تعطیلات کریسمس را شامل می شود و برای نخستین بار درآمدهای این شرکت از محل فروش سرویس اپل تی وی پلاس نیز به حساب های بانکی اش سرازیر خواهند شد. این شرکت پیش بینی درآمد ۸۵.۵ تا ۸۹.۵ میلیارد دلاری را برای سه ماهه نخست ۲۰۲۰ مطرح کرده که در مقایسه با رقم ۸۴.۳ میلیارد دلاری فصل نخست ۲۰۱۹ افزایش خوبی را نشان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی