ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

automaker-fed-gov-lead
خودرو

تویوتا، جنرال موتورز و فیات کرایسلر در صف خودروسازان حامی دولت ترامپ

ایالات متحده به لحاظ سیاسی این روزها دوران متشنجی را سپری می کند. دامنه این تشنج اخیرا به صنعت خودرو نیز گسترش پیدا کرده و تصمیمات دونالد ترامپ باعث ایجاد دو دستگی در بین خودروسازان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

ایالات متحده به لحاظ سیاسی این روزها دوران متشنجی را سپری می کند. دامنه این تشنج اخیرا به صنعت خودرو نیز گسترش پیدا کرده و تصمیمات دونالد ترامپ باعث ایجاد دو دستگی در بین خودروسازان شده است.

شاید در جریان باشید که ایالت کالیفرنیا و چند ایالت بزرگ دیگر به صورت مستقل درباره میزان آلایندگی مجاز خودروها تصمیم می گیرند، به همین جهت قوانین اجرا شده در این ایالت ها بعضا سختگیرانه تر از سایر نقاط بوده و خودروسازان را با چالش های بیشتری مواجه می کند.

اما دولت ترامپ در نظر دارد به منظور حمایت از خودروسازان، برخی مقررات موجود درباره کاهش آلایندگی وسایل نقلیه را لغو کند. این مساله سبب شده گهکاه خبرهایی مبنی بر اعلام حمایت خودروسازان از سیاست های ترامپ یا قوانین کالیفرنیا به گوش برسد.

در یکی از آخرین خبرهای این چنینی شنیده می شود که سه شرکت جنرال موتورز، فیات کرایسلر و تویوتا طرف ترامپ را گرفته و از  استانداردهای تدوین شده توسط دولت وی حمایت می کنند.

emission

پیشتر و در اوایل امسال شرکت هایی چون فورد، ب ام و، هوندا و فولکس واگن در اقدامی جالب توجه به جای پذیرش پیشنهاد دولت ترامپ در لغو استانداردهای قبلی، با مقامات کالیفرنیا برای رعایت استانداردهایی سختگیرانه تر به توافق رسیده بودند.

اتخاذ چنین تصمیمی از سوی این کمپانی ها سبب خشم رئیس جمهور آمریکا شد. در واکنش به این تصمیم، دولت ترامپ هم تحقیقاتی را از چهار خودروساز مذکور آغاز کرده و در نهایت اختیار ایالت کالیفرنیا برای وضع مقررات آلایندگی مستقل را لغو نمود.

البته در این بین کالیفرنیا و دیگر ایالت های همراه نیز بیکار ننشسته و پرونده ای حقوقی را علیه دولت ترامپ در دیوان عالی تشکیل داده اند تا از حقوق خود در زمینه تعیین قوانین مربوط به میزان آلایندگی دفاع کنند. با توجه به جهت گیری هایی که خودروسازان در ایالات متحده داشته اند، به نظر می رسد شکافی بزرگ در صنعت خودروی این کشور در حال شکل گیری است.

البته ذکر این نکته ضروری است که نمایندگان سه شرکت جنرال موتورز، فیات کرایسلر و تویوتا با انتشار بیانیه ای نسبت به قرار گرفتن در صف متحدان ترامپ واکنش نشان داده و افزوده اند که آنها به دنبال دستیابی به استانداردهایی واحد برای همه هستند، حال این استانداردها ممکن است با پیشنهاد دولت ترامپ مغایرت هایی داشته باشند. در هر حال باید منتظر ماند و دید که نتیجه این کشمکش به کجا خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۱۳ آبان ۱۳۹۸

    با اینکه ترامپ به نفع خودرو سازها میخواد قوانین سختگیرانه رو لغو کنه ولی خودروسازهایی هستن که مخالفشن

  • Mehrdad Mansory
    Mehrdad Mansory | ۱۰ آبان ۱۳۹۸

    شروع مقالتون دقیقا شبیه اخبار صداوسیمای میلی بود. همه جا بدن متشنجن داغونن ما خوبیم و در آرامش?
    ما همه چیمون دست آخونداست چه برسه خودرو سازی حاجی جرعت دارید از خودمون بگید

مطالب پیشنهادی