ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن مخرب ai.type
تکنولوژی

حذف اپلیکیشن مخرب اسرائیلی از پلی استور گوگل با ۴۰ میلیون دانلود

کاربران اندروید بار دیگر در معرض خطر قرار گرفتند؛ اینبار مسئله به یک اپلیکیشن مخرب کیبورد به نام ai.type مربوط می شود که پیشتر در پلی استور قرار داشت و به صورت غیرقانونی محتوای دیجیتال پریمیم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

کاربران اندروید بار دیگر در معرض خطر قرار گرفتند؛ اینبار مسئله به یک اپلیکیشن مخرب کیبورد به نام ai.type مربوط می شود که پیشتر در پلی استور قرار داشت و به صورت غیرقانونی محتوای دیجیتال پریمیم را از جانب کاربران خریداری می کرد. این اپ اندرویدی طبق گزارش کارشناسان موسسه Upstream تاکنون ۴۰ میلیون بار دانلود شده است.

ai.type با پنهان کردن فعالیت هایش اقدام به کلاهبرداری از طریق ساوندکلاود می کند و میلیون ها تبلیغ نامرئی و کلیک ساختگی را از این طریق ایجاد می کند و در نهایت دیتای مربوط به ویوهای واقعی، کلیک ها و خریدهای کاربر را به شبکه های تبلیغاتی گزارش می دهد.

اپلیکیشن مخرب ai.type

این اپلیکیشن مخرب که توسط یک شرکت اسرائیلی به نام ai.type LTD طراحی شده در اصل نوعی اپ کیبورد با قابلیت سفارشی سازی است و شرکت سازنده از آن با نام کیبورد رایگان ایموجی یاد کرده است.

به گفته گای کریف مدیرعامل Upstream اما در پس زمینه، بی آنکه روحتان خبر داشته باشد، ai.type گوشی شما را به «یکی از ده ها بات متعلق به شبکه» تبدیل می کند که برای کلاهبرداری های تبلیغاتی راه اندازی شده است.

لازم به اشاره است که در ژوئن امسال این اپ از گوگل پلی استور پاک شد اما همچنان روی میلیون ها گوشی اندرویدی وجود دارد و از طریق مارکت های ثالث نیز قابل دسترس است. محققان شرکت Upstream می گویند که پلتفرم Secure-D آنها توانسته بالغ بر ۱۴ میلیون درخواست تراکنش از ۱۱۰ هزار دستگاه مختلف را که این اپ آلوده را دانلود کرده بودند، شناسایی و مسدود کند.

Upstream به آنهایی که این اپ را دانلود کرده اند توصیه کرده که هرگونه رفتار غیرعادی در گوشی خود را جدی بگیرند. این رفتار هم می تواند شامل خالی شدن سریع تر از موعد شارژ باتری، داغ شدن بیش از اندازه گوشی، تمام شدن زودتر از موعد بسته دیتای ماهانه یا کسر هزینه های اضافه بابت استفاده از سرویس هایی باشد که خودتان اقدام به خرید از آنها نکرده اید. چنانچه هر کدام از این موارد را مشاهده کردید بهتر است هرچه سریعتر نسبت به حذف این اپ اقدام نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۱ آبان ۱۳۹۸

    باز هم آشغال افزار ساز ها
    محدود تولید ویروس و نرم افزار مخرب دنیا

مطالب پیشنهادی