ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

غزل خداحافظی چانگان و پژو سیتروئن در چین خوانده شد

به نظر می رسد که گروه خودروسازی PSA (پژو، سیتروئن، واکسهال/اوپل) به دنبال یک خانه تکانی بزرگ برای آماده سازی ادغام با گروه FCA (فیات، کرایسلر) است. پس از قطع همکاری پژو و سیتروئن با ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

به نظر می رسد که گروه خودروسازی PSA (پژو، سیتروئن، واکسهال/اوپل) به دنبال یک خانه تکانی بزرگ برای آماده سازی ادغام با گروه FCA (فیات، کرایسلر) است.

پس از قطع همکاری پژو و سیتروئن با شرکای تجاری خود در ایران یعنی ایران خودرو و سایپا حال نوبت به شرکای تجاری این شرکت در چین یعنی چانگان رسیده است.

پیش از این چانگان وظیفه ساخت برند لوکس PSA یعنی DS را بر عهده داشت. در همین رابطه سخنگوی گروه PSA با قدردانی از زحمات چانگان در 8 سال گذشته اعلام کرد که این شرکت همچنان برند DS را در کشور چین عرضه خواهد کرد.

PSA علاوه بر چانگان شریک تجاری دیگری در چین دارد که دانگ فنگ موتور است.

پیش از این در گزارش رسانه های چینی خبر فروش 50 درصد سهام این همکاری مشترک توسط چانگان منتشر شده بود. چانگان در 6 سال گذشته بیش از 700 میلیون دلار ضرر کرده است.

در حال حاضر فروش گروه PSA در بازار چین بشدت افت کرده است. این گروه در سال 2014 در حدود 700 هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده بود این در حالی است که در 9 ماه گذشته تنها 94 هزار دستگاه به فروش رسانده است. برند DS نیز تنها 311 دستگاه در چین و آسیای جنوب شرقی به فروش رسانده است.

پژو

در سال 2017 چانگان و PSA قرارداد همکاری جدید به ارزش 500 میلیون یورو را به ثبت رسانده بودند تا تولیدات کارخانه مشترک خود را به بیش از 200 هزار دستگاه برسانند.

پیش از این در خبری به ادغام بزرگ صنعت خودروسازی یعنی گروه PSA و FCA که آن ها را تبدیل به چهارمین خودروساز بزرگ جهان می کند پرداختیم.

پژو و سیتروئن سالیان متمادی به دنبال بازگشت به خاک ایالات متحده و آمریکای شمالی بودند و با این ادغام و حضور گسترده FCA در آمریکای شمالی راه ورود هموار خواهد شد. به نظر می رسد که پژو و سیتروئن با درس گرفتن از گذشته و همکاری های ناموفق در کشورهای همچون چین و ایران به دنبال سرمایه گذاری های جدید در کشورهایی همچون هند و آمریکای شمالی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • sharifi
    sharifi | ۱۷ آبان ۱۳۹۸

    فرانسه همیشه خیانت می‌کنه

  • Digik
    Digik | ۱۷ آبان ۱۳۹۸

    چین صنعت ایران رو نابود کرد
    خدا باعث و بانیشو نابود کنه

  • molavy
    molavy | ۱۶ آبان ۱۳۹۸

    آشغال پژو، حداقل محصولات رنو یک کیفتی داره

    • saeed۱۹۸۵۹
      saeed۱۹۸۵۹ | ۱۶ آبان ۱۳۹۸

      فعلا که همون اشغال هم رفته ما موندیم اشغال ساز های بومی و چینی

مطالب پیشنهادی