ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ تندر 90، ساندرو و رنو مگان 1600

امروز قصد داریم هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ تندر 90 (ال90) و ساندرو را همراه هم مورد بررسی قرار دهیم؛ لذا توجه شما را به ادامه این مطلب جلب می‌کنیم. دیسک و صفحه کلاچ ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

امروز قصد داریم هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ تندر 90 (ال90) و ساندرو را همراه هم مورد بررسی قرار دهیم؛ لذا توجه شما را به ادامه این مطلب جلب می‌کنیم.

دیسک و صفحه کلاچ یکی از مهمترین قطعات مصرفی خودروهای مجهز به گیربکس دستی است که نقش اساسی در انتقال قدرت پیشرانه به جعبه دنده و چرخ‌ها ایفا می‌کند. مجموعه سیستم کلاچ خودرو شامل دیسک، صفحه و بلبرینگ کلاچ، با قطع و وصل مسیر انتقال نیرو از جانب موتور به سمت گیربکس، امکان تعویض راحت دنده‌ها را برای راننده فراهم می‌آورد.

دیسک و صفحه کلاچ تندر 90

دیسک و صفحه کلاچ اکثر خودروهای داخلی از نوع خشک تک صفحه‌ای بوده و عمدتا به وسیله سیم کلاچ با پدال در ارتباط است.

به منظور انتقال قدرت پیشرانه k4m رنو که در خودروهایی نظیر ساندرو و تندر 90 به کار گرفته شده و گیربکس‌های دستی سری JH3 و JHQ را در کنار خود دارد، از دیسک و صفحه تک صفحه‌ای استفاده شده است.

دیسک و صفحه کلاچ تندر 90

معمولا دیسک و صفحه کلاچ‌های به خدمت گرفته شده در خودروهای تندر90 و ساندرو به دلیل کیفیت نسبی بالاتری که از آن برخوردارند، حداقل تا حدود 200 هزار کیلومتر به خوبی دوام می‌آورند اما بالاخره نیاز به تعویض پیدا خواهند کرد.

علائمی نظیر سفت شدن پدال کلاچ، لرزش در هنگام شروع حرکت، عدم تناسب میان افزایش دور موتور و شتابگیری خودرو و نیز به گوش رسیدن سر و صداهایی شبیه به سایش دو قطعه فلزی به یکدیگر از سمت گیربکس، از جمله مهمترین نشانه های معیوب بودن دیسک و صفحه کلاچ به شمار می‌روند. همچنین در صورتی که حین فشردن پدال کلاچ صداهایی ناهنجار از ناحیه گیربکس به گوش می‌رسد، به احتمال قوی، این ایراد می‌تواند ناشی از بلبرینگ‌کلاچ باشد.

دیسک و صفحه کلاچ تندر 90

همان طور که ذکر شد، در این مقاله قصد داریم تا به بررسی هزینه‌های مرتبط با تعویض دیسک و صفحه کلاچ تندر 90، ساندرو و رنو مگان 1600 مجهز به موتور K4M رنو بپردازیم. لطفا در ادامه با دیجیاتو همراه بوده و اطلاعات درج شده در جدول زیر را مطالعه فرمایید.

نام قطعه قیمت (هزار تومان)
کیت کامل دیسک و صفحه و بلبرینگ کلاچ تندر90(اورجینال) 1150-1350
کیت کامل دیسک و صفحه و بلبرینگ کلاچ تندر90 (غیراورجینال) 600-900
بلبرینگ کلاچ تک 130 - 150
صفحه کلاچ تک -
اجرت تعویض 180-250

با توجه به مقادیر درج شده در جدول فوق، تعویض دیسک و صفحه کلاچ تندر 90 و ساندرو به طور میانگین چیزی در حدود 800 هزار تا 1.5میلیون تومان (بسته به مارک قطعه و میزان اجرت تعمیرکار) هزینه در پی خواهد داشت. (آبان98)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی