ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

متوسط فروش ماهانه فروشندگان فعال در دیجی‌کالا ۲۳ میلیون تومان است

دیجی‌کالا سومین گردهمایی خود با فروشندگانش را برگزار کرد. ۲۵۰۰ فروشنده‌ی منتخب از میان ۳۰ هزار فروشنده‌ی دیجی‌کالا در این مراسم حاضر شدند و مدیران این فروشگاه اینترنتی آخرین آمارها و برنامه‌های مربوط به دیجی‌کالا ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۵

دیجی‌کالا سومین گردهمایی خود با فروشندگانش را برگزار کرد. ۲۵۰۰ فروشنده‌ی منتخب از میان ۳۰ هزار فروشنده‌ی دیجی‌کالا در این مراسم حاضر شدند و مدیران این فروشگاه اینترنتی آخرین آمارها و برنامه‌های مربوط به دیجی‌کالا و مارکت پلیس را اعلام کردند. در این مراسم همچنین اعلام شد که یلدای شگفت‌انگیز دیجی‌کالا، از تاریخ ۲۷ الی ۳۰ آذرماه برگزار می‌شود. با این حال مهم‌ترین آماری که از سوی مدیرعامل دیجی‌کالا اعلام شد، متوسط فروش ماهانه ۲۳ میلیون تومانی برای فروشندگان فعال در مارکت‌پلیس دیجی‌کالا بود.

«حمید محمدی»، موسس و مدیرعامل دیجی‌کالا در این رویداد اعلام کرد تعداد کاربران اینترنت موبایل از سال ۹۳ تا ۹۷، از ۷ میلیون به ۶۲ میلیون کاربر در ایران رسیده و از سوی دیگر، تعداد تراکنش‌های آنلاین در ایران نیز از ۵۷ میلیون در سال ۹۲ به بیشتر از ۱.۱ میلیارد تراکنش در سال ۹۷ رسیده است. او سپس اعلام کرد که سهم خرده فروشی آنلاین از کل بازار خرده فروشی در ایران، بین ۱ الی ۲ درصد است. این در حالیست که چین با ۲۴ درصد و انگلیس با ۲۰.۶ درصد، در جهان پیشتاز حوزه خرده فروشی آنلاین هستند. او در همین رابطه به شکاف موجود در ایران اشاره کرد و گفت:

«سهم خرده فروشی آنلاین در ترکیه که کشور همسایه ماست و تشابه‌های بسیاری هم با ایران دارد، ۴.۷ درصد است. ایران اما سهم ۱ الی ۲ درصدی دارد. این یک خبر بد برای اقتصاد دیجیتال ایران است چون در مقایسه با همسایه‌اش سهم کمتری دارد، اما از طرفی این یک خبر خوب است که نشان می‌دهد در یک تا دو سال آینده پتانسیل بالایی وجود دارد و به سادگی می‌توانیم به ۵ الی ۶ درصد برسیم.»

محمدی اعلام کرد که بزرگ‌ترین مسئولیت اجتماعی دیجی‌کالا، حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی است: «می‌خواهیم همه کسب‌وکارهای ایرانی این توانایی را داشته باشند که با کم‌ترین هزینه، انرژی و به ساده‌ترین شکل، کالای خودشان را به در بازاری به وسعت ایران عرضه کنند. نقش ما به عنوان یک پلتفرم مارکت‌پلیس، توانمند کننده کسب‌وکارها است تا دیگر صنعت‌گر یا تولید‌کننده‌ی ایرانی، دغدغه‌‌ای به جز تولید نداشته باشد.»

مدیرعامل دیجی‌کالا سپس به سراغ ارائه آمارهایی از این فروشگاه اینترنتی رفت و اعلام کرد که اکنون حدود ۲۰ میلیون نفر یا یک چهارم مردم ایران به شکل ماهانه از طریق وب یا اپلیکیشن از این پلتفرم دیدن می‌کنند:

«اگر بخواهیم همین مسئله را با مارکت‌پلیس‌های تجارت الکترونیکی کشورهای منطقه مقایسه کنیم، اکنون دیجی‌کالا پرمخاطب‌ترین فروشگاه آنلاین ایران و خاورمیانه است. حتی با وجود حضور آمازون در حاشیه خلیج فارس یا حضور علی‌بابا در بازار ترکیه.»

او همچنین اعلام کرد که دیجی‌کالا بیشتر از ۹۰ درصد سهم بازار خرده فروشی آنلاین، البته به شکل ساختارمند و نه از طریق شبکه‌های اجتماعی را به خودش اختصاص داده است. محمدی همچنین خبر داد که در حال حاضر کالاهای این فروشگاه به ۱۱ هزار و ۱۳۲ روستا نیز ارسال می‌شوند.

نقطه‌های آبی رنگ روی تصویر، ۱۱ هزار روستایی را نمایش می‌دهند که دیجی‌کالا محصولاتش را به آن‌ها ارسال کرده‌است.

محمدی اعلام کرد دورترین سفارشی که تاکنون دیجی‌کالا تحویل مشتری داده، در روستای پسابندر (جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان) با فاصله‌ای ۱۸۹۴ کیلومتری از تهران بوده است.

اما مهم‌ترین بخش از ارائه موسس دیجی‌کالا، مربوط به رشد تعداد کسب‌وکارهای ایرانی در مارکت‌پلیس این فروشگاه اینترنتی بود. محمدی اعلام کرد که اکنون ۳۰ هزار فروشنده در این پلتفرم حضور دارند که نسبت به نیمه دوم سال ۹۷ رشد قابل توجهی داشته است. محمدی همچنین اعلام کرد که متوسط فروش ماهانه هر فروشنده فعال در مارکت پلیس، در نیمه اول سال ۹۸ رقم ۲۳ میلیون تومان بوده است.

در این میان اعلام شد که صرفاً یک فروشنده، در مرداد ماه ۲۰ میلیارد تومان فروش داشته. محمدی در همین رابطه گفت: «با همه رقابتی که در مارکت پلیس وجود دارد، همین رکورد نشان می‌دهد که چه فرصتی برای فروشندگان وجود دارد. در صورتی که قیمت مناسب، تنوع کالای مناسب و مزیت رقابتی وجود داشته باشد، پتانسیل بالایی وجود دارد.»

نکته مهم دیگری که مدیرعامل دیجی‌کالا به آن اشاره کرد، تنوع محصولی بالا در این فروشگاه و سهم بسیار اندک خود دیجی‌کالا از فروش مستقیم بود:

«در حال حاضر ۱.۷ میلیون تنوع کالایی در دیجی‌کالا وجود دارد که مارکت پلیس حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد این تنوع کالایی را تشکیل می‌دهد. اما اگر بخواهیم این حجم از تنوع را با خرده فروش‌های غیر آنلاین در ایران مقایسه کنیم، بزرگترین هایپرمارکت‌ها در ایران بین ۱۰ الی ۲۰ هزار تنوع کالایی دارند. این تنوع با ۱.۷ میلیون تنوع کالایی در دیجی‌کالا قابل مقایسه نیست.»

محمدی اعلام کرد به این دلیل که ۹۰ تا ۹۵ درصد از کالاها در دیجی‌کالا از طریق مارکت‌پلیس و سایر فروشندگان عرضه می‌شوند، فروشنده‌ها بسیار بیشتر از خود دیجی‌کالا در خلق تجربه خوشایند خرید سهم دارند. محمدی در همین رابطه گفت:

«۸۱ درصد از مشتریان، از کیفیت کالای خریداری شده رضایت داشته‌اند. میزان عرضه کالای تقلبی، یک صدم درصد است. این عدد اگرچه کم اما بسیار مهم است. متوسط بازگشت کالا توسط مشتری به دلیل خطای فروشنده، ۷ دهم درصد است. این آمارها در مجموع درخشان است و می‌توان به آن افتخار کرد، حتی وقتی آن را با آمازون یا سایر فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی در جهان مقایسه کنیم. اما برای ما رضایت‌بخش نیست و تصور می‌کنیم هنوز جای کار دارد.»

مدیرعامل دیجی‌کالا از هدف‌گذاری‌های این فروشگاه برای ۴ سال آینده خبر داد و گفت این هدف‌گذاری از ابتدای سال ۹۸ آغاز شده و تا سال ۱۴۰۱، در نظر گرفته شده تا مشتریان فعال دیجی‌کالا به ۴۰ میلیون نفر برسند:

«این یعنی از جمعیت ۸۰ میلیونی ایران، ۴۰ میلیون نفر مشتری منحصر به فرد فعال داشته باشیم که سفارش می‌دهند. هدف بعدی این است که همیشه بهترین قیمت چه در مقایسه با فضای آنلاین و چه در مقایسه با فضای آفلاین را داشته باشیم. ما این اهداف را انتخاب کردیم چون فکر می‌کردیم دلیلی وجود ندارد که همه از پلتفرمی در سطح ملی مانند دیجی‌کالا خرید نکنند. در نتیجه از نظر ما آوردن نیمی از جمعیت ایران در این پلتفرم، باید ممکن باشد.»

در این مراسم همچنین اعلام شد که یلدای شگفت‌انگیز دیجی‌کالا از ۲۷ الی ۳۰ آذرماه به مدت ۴ روز برگزار خواهد شد و دیجی‌کالا پیش‌بینی می‌کند در این بازه زمانی ۴ روزه، بیشتر از ۳۲ میلیون بازدید از این فروشگاه به عمل آید. از سوی دیگر بیشتر از ۷ هزار فروشنده‌ی منتخب نیز در یلدای شگفت‌انگیز با ارائه‌ی ۱.۳ میلیون تنوع محصولی حضور خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • AZERILA
    AZERILA | ۹ آذر ۱۳۹۸

    نظرم حذف شد؟!

    • AZERILA
      AZERILA | ۹ آذر ۱۳۹۸

      متاسفم برای دیجیاتو و خودم که اینجا رو دنبال میکردم. نظر من نه سیاسی بود و نه اجتماعی یا هرچیز دیگه ای و حقیقت ماجرای بعضی فروشنده های دیجی کالا بود که با این کار نشون دادید شما هم منفعت طلب خودتون هستید. به سانسور ادامه بدید...

  • AZERILA
    AZERILA | ۹ آذر ۱۳۹۸

    به نظرم اگر دیجی کالا روی اصالت و درستی اطلاعات کالاهایی که فروشنده ها میذارند بیشتر دقت کنه قطعا طرح موفقی خواهد بود. ولی متاسفانه فعلا اینطوری نیست و من خودم تاحالا 3 سری خرید داشتم که مثلا فروشنده یک چیز تو دیجی کالا گفته ولی یک چیز دیگه برای من فرستاده. از همین جهت به نظرم آمار برگشتی خطای فروششون هم بیشتر از این حرفا باید باشه. همین الان هم البته تو دیجی کالا پر از کالاهایی که مثلا 3 تا عکس داره اون کالا ولی هر سه تا عکس با هم متفاوت هستن!! آخه چطور ممکنه همچین چیزی!؟ مثلا این کالایی که لینک میدم:

    • AZERILA
      AZERILA | ۹ آذر ۱۳۹۸

      در توضیحش این رو بگم که کالا یک کمربند هست که اولا یک تخفیف فضایی خورده که گول زننده هست/ مورد دوم تصاویر کالاست که دوتا کمبرند چرم هست و یکی آخر فیک و یا طرح چرم هست که با بسته بندیش هم گرفته شده. خب من احتمال قوی میدم که همون رو برمیدارند میفرستند و اینجوری سر مشتری رو کلاه میذارند (تو نظرات هم به همین مورد اشاره شد) بعد بدتر اینکه شما اگر کالا رو مرجوع کنید و مثلا نظرتون رو هم بگید که کالا یک چیز دیگه بود، تایید نمیکنید!! من تو 3 تا موردی که برام اشتباه ارسال شده بود و مرجوع کردم دقیقا همین نکته رو داشتم!

  • digiato-2019
    digiato-2019 | ۲۹ آبان ۱۳۹۸

    با قطعی اینترنت دیجی کالا هم فروشش اومده پایین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی