ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک لارن الوا
خودرو

مک لارن الوا از راه رسید؛ موشک زمین به زمین بدون شیشه جلو

مک لارن از جدید ترین محصول خود با نام مک لارن الوا که یک رودستر دو سرنشینه بدون شیشه جلو و سقف است رسما پرده برداری کرد. این محصول کاملا جدید عضوی از بالاترین سری ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

مک لارن از جدید ترین محصول خود با نام مک لارن الوا که یک رودستر دو سرنشینه بدون شیشه جلو و سقف است رسما پرده برداری کرد. این محصول کاملا جدید عضوی از بالاترین سری محصولات این شرکت موسوم به Ultimate است که مدل های دیگری همچون P1، سنا و اسپیدتیل را نیز در برمیگیرد. مک لارن الوا تنها در 399 نسخه با قیمت پایه 1.425.000 پوندی عرضه خواهد شد.

طبق ادعای مک لارن این خودرو سبک وزن ترین محصول محور عقبی است که تا به امروز از درب شرکت مک لارن در ووکینگ انگلستان خارج شده است. طبق معمول شاهد استفاده از یک موتور V-8 با حجم 4 لیتر مجهز به دو توربوشارژر هستیم که در کمتر از 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت نیز تنها به 6.7 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر قدرت خروجی این مک لارن به 804 اسب بخار می رسد.

نام این خودرو یعنی Elva (الوا) از سازنده شاسی نمونه های مسابقه ای مک لارن در دهه 60 گرفته شده است. الوا تولید کننده شاسی مدل های مسابقه ای سقف باز این شرکت با نام های M1A ،M1B و M1C بوده است. در نتیجه با یک محصول جدید بر اساس مدل های مسابقه ای تاریخی شرکت مک لارن طرف هستیم.

شاسی این رودستر سقف باز قدرتمند تنها از فیبرکربن ساخته شده است و هیچ گونه شیشه جلو، عقب و کناری در آن کار نشده است.

از آنجا که طراحی این محصول کاملا متفاوت از دیگر خودروها است، مک لارن سیستم ابداعی جدیدی در زمینه بهبود شرایط آیرودینامیکی آن با نام (AAMS) توسعه داده است. این سیستم در سرعت های مشخصی با باز کردن ورودی ها در بخش جلویی امکان عبور جریان هوا و خروج آن از بالای سر اتاق را ممکن می سازد تا سرنشینان در یک حباب تشکیل شده از هوا قرار بگیرند و آسایش بیشتری به علت حذف سقف و شیشه جلو داشته باشند. همچنین یک هدایتگر هوای ساخته شده از فیبرکربن نیز بر روی کاپوت این خودرو قرار گرفته و در زمان مورد نیاز با بلند شدن این قطعه جریان هوا به دو طرف کاپوت هدایت می شود.

در زمان غیر فعال بودن این سیستم آیرودینامیکی هوا به طور اختصاصی وظیفه خنک سازی رادیاتور دما پایین را بر عهده می گیرند تا دمای روغن جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه کاهش پیدا کند. مک لان با وجود سیستم "AAMS" اعلام کرده است که دیگر نیازی به کلاه و یا عینک مخصوص نیست. به علاوه خریداران این خودرو می توانند به صورت یک آپشن جداگانه شیشه جلو را نیز بر روی این مدل داشته باشند.

مک لارن برای سبک سازی بخش های مختلف استفاده گسترده ای از فیبرکربن کرده است و تا جای ممکن به لطف ماشین کاری پیشرفته تمام قطعات بدنه را به صورت تک تکه ساخته است. به طور مثال درب ها، پنل های کناری و کاپوت به صورت تک تکه و جداگانه ساخته شده اند.

در بخش قوای محرکه نیز موتور با ارتقا قدرت همراه بوده است و اگزوز جدیدی برای سیستم خروجی طراحی شده است.

در داخل اتاق نیز مک لارن از طرح ساده همیشگی خود استفاده کرده است. از آن جا که صندلی های تمام فیبرکربنی این خودرو حرکت پذیر نیستند فرمان به همراه پشت آمپری قابلیت تنظیم و جابجایی دارد. همچنین برای اولین بار در یک محصول تولیدی این شرکت دکمه تنظیم کنترل دینامیکی بر روی داشبورد قرار داده شده است. مک لارن قرار است این محصول را از سال آینده میلادی و پس از پایان تولید اسپیدتیل بر روی خط تولید ببرد.

نکته جالب توجه رقابت دیرین مک لارن با شرکت فراری در عرضه محصولات کاملا جدید است. پیش از این فراری از خودروی مشابه ای با نام SP1 و SP2 رونمایی کرده بود که توجهات بسیار زیادی را نیز به خود جلب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HhMojtaba666
    HhMojtaba666 | ۲۳ آبان ۱۳۹۸

    کریس رونالدو الان یکیشو خریده

مطالب پیشنهادی