ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرفیس پرو ۷
تکنولوژی

تعمیر سرفیس پرو ۷ بسیار دشوار است؛ iFixit اعلام کرد

ماه گذشته مایکروسافت در جریان کنفرانس خبری خود از چندین عضو جدید خانواده سخت افزاری سرفیس رونمایی کرد و سرفیس پرو 7 یکی از این محصولات است که به روز رسانی چندانی نسبت به نسل ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | ۱۸:۴۶

ماه گذشته مایکروسافت در جریان کنفرانس خبری خود از چندین عضو جدید خانواده سخت افزاری سرفیس رونمایی کرد و سرفیس پرو 7 یکی از این محصولات است که به روز رسانی چندانی نسبت به نسل قبل پیدا نکرده و علاوه بر امکانات ضعیف به خاطر طراحی قدیمی و دمده اش نیز مورد انتقاد قرار گرفته و کالبدشکافی آن توسط iFixit هم خبرهای خوشی را برای کاربران ندارد.

در مورد سرفیس نئو و سرفیس Duo که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی وارد بازار شوند صرفا میتوان حدس زد که به خاطر طراحی جدید و نوآورانه شان تعمیرپذیری پایینی خواهند داشت. امسال اما مایکروسافت در کنار این دو گجت از سرفیس لپ تاپ ۳ هم رونمایی کرد که به لحاظ تعمیرپذیری امتیاز بسیار بالایی را از تیم iFixit دریافت کرد و سرفیس X هم در این زمینه چندان بد ظاهر نشد.

در مقابل اما سرفیس پرو ۷ قرار دارد که طراحی آن برای دست کم سه تا چهار سال تغییری نکرده و با ظاهر قدیمی اش گویی از عصری دیگر آمده است. طبق اعلام کارشناسان iFixit طراحی داخلی این لپ تاپ نیز درست مانند بیرون دستگاه تغییر چندانی پیدا نکرده. البته امکانات سخت افزاری این گجت شاید تا حدودی بهبود پیدا کرده باشد اما این قطعات باز هم از طریق چسب و لحیم در جایشان محکم شده اند و تعمیر شان بسیار دشوار است.

جدا کردن نمایشگر از بدنه که در واقع تنها راه ورود به فضای داخلی این تبلت محسوب می شود هنوز هم به خاطر حجم بالای چسب و نگهدارنده مورد استفاده در آن دشوار است. باتری دستگاه نیز به همین نحو در جایش محکم شده و تعویض آن را دشوار نموده. برخی قطعات دستگاه البته طراحی ماژولاری دارند اما قطعاتی که اهمیت دارند از جمله RAM یا حتی SSD به بدنه لحیم شده اند و از سرفیس پرو ۷ دستگاهی تعمیرناپذیر ساخته اند.

در انتهای iFixit نمره یک از ۱۰ را از نظر تعمیرپذیری به تبلت سرفیس پرو ۷ داده که درست مانند نمره نسخه قبلی آن است. انتظار می رود که واکنش کاربران به این امتیاز پایین مایکروسافت را به نحوی قانع کند که تغییراتی اساسی در طراحی و ساختار این محصول ایجاد نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeidhanifi
    saeidhanifi | ۲۶ آبان ۱۳۹۸

    برا من که تنها اپ دیجیاتو کار میکنه و بقیه موارد کلا قطع هستن !! نتم که کاملا قطع شده سراسری و خدا به دادمون برسه !!!

  • Mohammad Javad Jalilvand
    Mohammad Javad Jalilvand | ۲۶ آبان ۱۳۹۸

    دیجیاتو از کجا پست میذاره؟
    اپراتوری وصل شده یا خارجید؟??

مطالب پیشنهادی