ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آتش سوزی جنگل
علمی

آتش سوزی و سیلاب خطر گسترش مواد سمی را به دنبال دارد

اداره جوابگویی دولت آمریکا (Government Accountability Office) با انتشار گزارشی از پخش آلودگی در برخی از سمی ترین مناطق این کشور به خاطر آتش سوزی های جنگلی و سیل ناشی از تغییرات اقلیمی خبر داد. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

اداره جوابگویی دولت آمریکا (Government Accountability Office) با انتشار گزارشی از پخش آلودگی در برخی از سمی ترین مناطق این کشور به خاطر آتش سوزی های جنگلی و سیل ناشی از تغییرات اقلیمی خبر داد.

به گزارش این اداره، حدود 60 درصد از این مناطق در برابر رویدادهای طبیعی آسیب پذیر هستند و میزان آسیب پذیری با تغییرات اقلیمی شدیدتر می شود.

برخی مناطق در ایالات متحده آنقدر سمی هستند که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست این کشور در لیست اولویت های ملی (National Priorities List) قرار گرفته اند. این مناطق «سوپرفاند» (Superfund) نام دارند و از بین 1571 منطقه غیر فدرال که توسط اداره جوابگویی این کشور بررسی شده اند، 945 منطقه در برابر برخی از شدیدترین تأثیرات تغییرات اقلیمی آسیب پذیر بوده اند.

سیل مواد سمی را از مناطق سوپرفاند منتقل می کند

اداره مذکور با مشخص کردن این مناطق روی یک نقشه تعاملی، احتمال آسیب پذیر بودن این مناطق در برابر آتش سوزی های جنگل، طوفان، بالا آمدن سطح دریا یا سیل های رودخانه ای و ساحلی را اندازه گیری کرد.

یکی از سخنگوهای این اداره می گوید آژانس حفاظت از محیط زیست باید از مناطق آسیب پذیر محافظت کرده و از پخش نشدن مواد سمی از این مناطق اطمینان حاصل کند. نگرانی اصلی این اداره از مناطقی است که در نزدیکی شهرهای پر جمعیت واقع شده اند.

پس از طوفان هاروی که سال 2017 رخ داد، سیلاب ها با خود مقادیر زیادی مواد سمی سرطان زا و مضر برای اعصاب و کبد را به همراه آوردند. پس از طوفان، مقامات رسمی سطوح مواد سمی ته نشین شده در رودخانه های اطراف را بیش از 2 هزار برابر مقدار مجاز گزارش کردند. به گفته اداره مورد بحث، این منطقه سمی هنوز در برابر طوفان و بالا آمدن سطح آب آسیب پذیر است.

آتش سوزی کار (Carr) که سال 2018 مناطقی در نزدیکی کالیفرنیای شمالی را سوزاند، به معدن بسیار سمی این منطقه به نام Iron Mountain Mine نیز سرایت کرد. این منطقه سرشار از فلزات سنگین بوده و تهدیدی جدی برای حیات وحش این منطقه و ماهی های قزل آلا و سالمون محسوب می شود.

جنگل‌های آمازون

آتش سوزی سیستم تصفیه آب را از بین برد ولی با تلاش آتش نشانان از سرایت آتش به هسته معدن جلوگیری شد. در صورتی که آتش به این نقطه می رسید، سبب وقوع انفجار و بروز فجایع زیست محیطی می شد و سلامت جانوران را به خطر می انداخت.

نگرانی بعدی، غیبت تغییرات اقلیمی در برنامه های آژانس محافظت از محیط زیست این کشور بوده که در دولت ترامپ با عقب گرد مواجه بوده است. اداره جوابگویی دولت آمریکا چهار توصیه برای مدیریت بهتر خطرات ناشی از مناطق سوپرفاند به آژانس حفاظت از محیط زیست ارائه این کشور کرده است.

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا تاکنون فقط با یکی از توصیه ها موفقت کرده که آن مشخص کردن حد و حدود مناطق سمی در لیست اولویت های ملی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حسین
    حسین | ۳۰ آبان ۱۳۹۸

    خیلی حساس هستند ما معمولا سال ها بعد سیل به فکر کانتینر برای سیل زده ها هستیم

  • آریا
    آریا | ۳۰ آبان ۱۳۹۸

    چه گناهی کردیم اینجا به دنیا اومدیم

مطالب پیشنهادی