ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گروه هکری ایرانی مگنالیوم
تکنولوژی

مایکروسافت: هکرهای ایرانی سیستم های صنعتی را هدف گرفته اند

یکی از محققین حوزه امنیت مایکروسافت در نمایشگاه CyberWarCon مدعی شده است گروه هکری ایرانی موسوم به APT33 در آخرین تلاش‌های خود، سیستم‌های کنترل صنعتی را هدف قرار داده‌اند. این گروه هکری که با نام‌های ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

یکی از محققین حوزه امنیت مایکروسافت در نمایشگاه CyberWarCon مدعی شده است گروه هکری ایرانی موسوم به APT33 در آخرین تلاش‌های خود، سیستم‌های کنترل صنعتی را هدف قرار داده‌اند.

این گروه هکری که با نام‌های Refined Kitten و Elfin نیز شناخته می‌شوند، در گذشته نیز چنین اقداماتی را انجام داده بوند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آسیب زدن به سیستم‌های کامپیوتری از طریق بدافزارها اشاره کرد. این گذشته باعث شده است تا یکی از محققین حوزه امنیت مایکروسافت به نام ند موران (Ned Moran) مدعی شود که این گروه در نظر دارد تا سیستم‌های کنترل صنعتی را هدف قرار دهد.

APT33

علاوه بر این می‌توان گفت که گروه APT33 یکی از عاملین مهم نفوذهای اخیر نیز بوده‌اند و همین کار را برای تشخیص هدف نهایی آن‌ها، سخت می‌کند. سیستم‌های کنترل صنعتی از این جهت مهم هستند که به وسیله آنها می‌توان پمپ‌ها، شیر‌ها، فن‌ها و ربات‌های صنعتی را کنترل کرد.

با سوءاستفاده از یکی از این سیستم‌های کنترل، می‌توان خرابکاری‌های جبران ناپذیری را به بار آورد. با این حال، موران می‌گوید که گروه APT33 شیوه کار خود را تغییر داده‌اند. در گذشته این گروه از طریق حدس رمز عبور دهها هزار کارمند سازمان‌های مختلف اقدام به هک سیستم‌های آن‌ها می‌کردند، ولی اکنون تمرکز خود را به ۲ هزار کارمند در هر تلاش محدود کرده‌اند.

همچنین موران گزارش می‌دهد که تاکنون می‌توان از ۲۵ سیستم صنعتی برجسته به عنوان اهداف این گروه هکری نام برد. همچنین گفته می شود که گروه APT33، مسئول هک منابع آبی یک پایگاه آمریکایی نیز بوده‌اند. بسیاری نیز یکی از خطرناک‌ترین آسیب‌های سایبری دهه گذشته که منجر به پاک شدن کل یک سیستم شده بود را نیز کار این گروه هکری می‌داند. بر اساس گفته‌های آن‌ها، نام بدافزار استفاده شده برای این کار Shapeshift بوده و نابود کردن سیستم آرامکو عربستان سعودی نیز به کمک همین بدافزار صورت گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • pishro
    pishro | ۲ آذر ۱۳۹۸

    از بچگی دوست داشتم هکر بشم ولی امکاناتشو نداشتم، بابام وقتی روزنامه جام جم میخرید تو بخش زمینش در مورد تکنولوژی می‌نوشت هر روز با ذوق اون صفحه رو میخوندم که بعدش بزرگ شدمو بدبختی ها شروع شد

    • mldkh
      mldkh | ۳ آذر ۱۳۹۸

      "هک کرن" آری، ولی "هکر بودن" به داشتن امکانات ربطی ندارد، بلکه نیازمند به ذهن‌ای باز، و شناخت عمیق اهداف است -- هرچه بیشتر بدانی، پس، بیشتر می‌توانی.

      امروزه، شخص می‌تواند "هک کند" ولی "هکر" نباشد، زیرا هکرهای پیشین، ابزارهای بسیاری برای این کار ساخته‌اند.

      "قوانین را صد درصد بدان، ولی صد درصد از توان خود را برای‌شان نگذار"

      پاینده ایران بزرگ.

    • mldkh
      mldkh | ۳ آذر ۱۳۹۸

      “هک کردن” آری، ولی “هکر بودن” به داشتن امکانات ربطی ندارد، بلکه نیازمند به ذهن‌ای باز، و شناخت عمیق اهداف است — هرچه بیشتر بدانی، پس، بیشتر می‌توانی.

      امروزه، شخص می‌تواند “هک کند” ولی “هکر” نباشد، زیرا هکرهای پیشین، ابزارهای بسیاری برای این کار ساخته‌اند.

      “قوانین را صد درصد بدان، ولی صد درصد از توان خود را برای‌شان نگذار”

      پاینده ایران بزرگ.

  • Amir
    Amir | ۲ آذر ۱۳۹۸

    ایرانسل هنوز قطعه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی