ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

گوگل از برنامه های خود برای ساخت ربات های جمع آوری زباله گفت

تیم اکس آلفابت که در واقع روی پروژه های جاه طلبانه این شرکت از جمله لون کار میکند، ماه هاست که از رباتها برای انجام فعالیت های مختلفی از جمله بازیافت زباله ها در دفاتر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ آذر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

تیم اکس آلفابت که در واقع روی پروژه های جاه طلبانه این شرکت از جمله لون کار میکند، ماه هاست که از رباتها برای انجام فعالیت های مختلفی از جمله بازیافت زباله ها در دفاتر خود استفاده می کند. این ربات ها که روی چرخ های کوچکی سوار شده اند میتوانند خود را به مکان های دفن زباله در مانتین ویو برسانند و با استفاده از تکنولوژی هایی نظیر دید کامپیوتری و بازوهای رباتیک پسماندها را در آنجا قرار دهند.

امروز اما تیم اکس از پروژه ربات روزمره یا Everyday Robot رونمایی کرد؛ یکی دیگر از طرح های جاه طلبانه خود که از رباتها برای بهبود فعالیتهای انسانی در دنیای فیزیکی و محیط هایی نظیر منازل یا دفاتر کار بهره می گیرد، درست مانند همان چیزی که در دنیای مجازی شاهدش هستیم. پروژه Everyday Robot سالهاست که در دست توسعه است و بسیاری از اعضای تیم آن در سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ به آلفابت ملحق شدند.

هانس پیتر براندمو رئیس پروژه رباتیک آلفابت در پستی وبلاگی چنین گفت:

در طول ماه های اخیر ربات های ما هزاران قطعه زباله را مرتب سازی کردند و سطح آلودگی پسماندهای ما در دفاتر کار را از ۲۰ درصد به کمتر از پنج درصد رساندند. البته سال ها طول می کشد تا ربات های یاری گری که همیشه در ذهن داریم به این دنیا قدم بگذارند اما امید داریم که به زودی ماجراجویی های رباتیک بیشتری را با شما در میان بگذاریم.

طبق آنچه در خبرها خواندید ماه گذشته آلفابت Robel را راه اندازی کرد؛ نوعی بنچمارک و کیت برای ایجاد سیستم های رباتیک ارزان قیمت و محکم.

از سویی، صرفا آلفابت نیست که پروژه ربات های حامل زباله را دنبال نمی کند. شرکت دیگری به نام AMP Robotics نیز چندی پیش با جذب سرمایه ۱۶ میلیون دلاری اعلام کرد مشغول توسعه نوعی از هوش مصنوعی است که مرتب سازی زباله ها را راحت می کند.

نوعی سیستم دید کامپیوتری مرتب سازی زباله به نام اسکار هم وجود دارد که در برخی ادارات آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد. در نهایت بد نیست اشاره کنیم MIT نیز سیستمی برای این منظور توسعه داده که توانایی تشخیص مواد قابل بازیافت از جمله کاغذ، پلاستیک و فلز را از طریق لمس دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • King
    King | ۲ آذر ۱۳۹۸

    من که هنوز اینترنتم قطع و برای برنامه هام لازمش دارم و کلی عصابم خورد بود ولی این مقاله خانوم موسوی واقعا حالمو خوب کرد ??

  • Mahdi Moavi
    Mahdi Moavi | ۲ آذر ۱۳۹۸

    خوشبحالتون اینترنتتون وصله?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی