ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای: قطع اینترنت باعث افت فروش ۹۰ درصدی استارتاپ‌ها شد

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در رابطه با قطع اینترنت و مشکلاتی که همین مسئله برای کسب‌وکارهای حوزه تجارت الکترونیکی ایجاد کرد، بیانیه‌ای منتشر کرده تا با ترسیم اثرات قطعی اخیر اینترنت، آگاهی بدنه تصمیم‌گیر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۲۰

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در رابطه با قطع اینترنت و مشکلاتی که همین مسئله برای کسب‌وکارهای حوزه تجارت الکترونیکی ایجاد کرد، بیانیه‌ای منتشر کرده تا با ترسیم اثرات قطعی اخیر اینترنت، آگاهی بدنه تصمیم‌گیر حاکمیت را در خصوص تصمیمات این چنینی بالاتر ببرد. این سازمان به رشد منفی بخش‌های صنعتی در کشور اشاره کرده و گفته با این وجود، بخش فناوری اطلاعات رشدی ۶ درصدی داشته؛ هرچند در هفته گذشته فروش استارتاپ‌های نوپا تا ۹۰ درصد کاهش داشته است.

از شنبه ۲۵ آبان ماه تا شنبه ۲ آذر ماه اینترنت در کشور اختلال جدی داشت و حالا سازمان نظام صنفی به مشکلات مختلفی که کسب‌وکارهای تجارت الکترونیکی در هفته گذشته روبه‌رو بوده‌اند اشاره کرده است. مشکلاتی از قبیل اختلال جدی در ارتباطات بین سازمانی، عدم آمادگی فنی اکثر سرویس‌دهندگان متوسط و کوچک، ایجاد هزینه‌های مالی و انسانی چند برابری برای کسب‌وکارها، دسترسی نداشتن به پایگاه‌های دانش، مقالات و دوره‌های آموزشی.

این سازمان در بیانیه‌اش از کاهش شدید جریان ورودی مشتریان کسب‌وکارها به دلیل قطعی کانال‌های بازاریابی دیجیتال و همچنین توقف کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکاهای بزرگ اشاره کرده و اعلام نموده بر اساس این اتفاق، کسب‌وکار‌های آنلاین نوپاتر تا ۹۰ درصد افت فروش داشته‌اند.

مشکل دیگری که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به آن اشاره داشته، هدر رفتن هزینه زیرساخت‌ها، بسترها و سرویس‌های داخلی و خارجی، به دلیل عدم امکان استفاده از آن‌ها بوده است. همچنین این سازمان اشاره می‌کند که بعضی کسب‌وکارهای فعال در حوزه صادرات، در ارائه خدمات به مشتریان بین‌المللی دچار مشکل شده‌اند که همین مسئله باعث از بین رفتن اعتماد مشتریان خارجی به توان داخلی شده است؛ آن هم در حوزه‌ای که در شرایط کنونی تحریم یکی از تنها بخش‌های ارزآور برای کشور است.

سازمان نظام صنفی در بیانیه‌اش گفته است که اگرچه در لایه شبکه و زیرساخت، کشور آمادگی نسبی دارد اما به روشنی مشخص است که در لایه خدمات و محتوا دچار کمبود هستیم:

«عدم توجه به این موضوع باعث وارد آمدن خسارات گسترده به کسب‌وکارها شده و حتی با برقراری مجدد اینترنت نیز زمان زیادی لازم است تا این کسب‌وکارها دوباره به وضعیت پیش از اختلال‌ها برگردند.»

نکته مهم دیگری که در این بیانیه به چشم می‌خورد، اشاره به نا امیدی گسترده و مهاجرت نیروهای متخصص است:

«علاوه بر ضررهای مالی، به جرات می‌توان گفت که ضربه جدی‌تر بر بدنه نیروی انسانی متخصص و خبره وارد آمده است. موضوعی که در یک سال گذشته به دلیل مهاجرت نیروی خبره و متخصص شکل بحران به خود گرفته بود، در کنار احساس سرخوردگی و ناامیدی ایجاد شده، تاثیرات بسیار جدی بر کل زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی بر جای خواهد گذاشت.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • رضا
    رضا | ۴ آذر ۱۳۹۸

    سلام دوستان اینجا همدان ساعت هشت و نیم صبح ۴ اذر ایرانسل وصل شده

  • internet.444.iran
    internet.444.iran | ۳ آذر ۱۳۹۸

    دیجیاتو لطفن در مورد نت همراه هم اطلاعات کسب کنم ببینیم چه خبره، ما از همه چی بی نصیبم فعلن اهواز

  • AliReza
    AliReza | ۳ آذر ۱۳۹۸

    چطور تونستن کل اینترنت کشور رو تو یه روز قطع کنن الان نمی اینترنت رو تو یه روز وصل کنن ؟
    دارید منت میزارید سرمون ها؟
    هی میگن 5%
    هی میکن 15%

  • sirghost
    sirghost | ۳ آذر ۱۳۹۸

    فردیس کرج همچنان adsl قطعه

  • Amir
    Amir | ۳ آذر ۱۳۹۸

    میخام سیمکارت بخرم میگ ایمیل باید تایید کنم، الانم نت ایرانسل به قهقرا رفته، چیکار کنم؟ ?
    ایمیل ایذانی کدوم خوبه؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی