ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری اپل و انویدیا پایان یافت

همکاری طولانی مدت اپل و انویدیا به پایان راه خود رسیده است. شرکت انویدیا به تازگی اعلام کرده که پلتفرم کودا (CUDA) برای مک او اس دیگر آپدیت نخواهد شد. بدین ترتیب نسخه های بعدی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

همکاری طولانی مدت اپل و انویدیا به پایان راه خود رسیده است. شرکت انویدیا به تازگی اعلام کرده که پلتفرم کودا (CUDA) برای مک او اس دیگر آپدیت نخواهد شد. بدین ترتیب نسخه های بعدی CUDA از سوی محصولات اپل پشتیبانی نمی شوند.

کودا (CUDA) پلتفرم پردازش موازی اختصاصی انویدیا است که به برنامه های مختلف اجازه می دهد به شکل بهینه تری از پردازشگرهای گرافیکی این شرکت استفاده کنند. با بهره گیری از پلتفرم کودا، کارآیی برنامه هایی مثل ادوبی پریمیر و افترافکتس یا حتی بعضی بازی ها مثل جاست کاز 2 بسیار بهتر خواهد شد.

پردازشگرهای گرافیکی شرکت رقیب یعنی AMD از فناوری CUDA پشتیبانی نمی کنند و به همین دلیل بسیاری از تدوینگران حرفه ای از به کار گیری GPU های AMD در محصولات اخیر اپل گلایه دارند. معرفی مک پرو جدید با کارت گرافیک AMD هم آب سردی برا پیکر طرفداران اپل بود، آن هم زمانی که نسل جدید محصولات انویدیا به فناوری رهگیری پرتو مجهز شده اند.

همکاری اپل و انویدیا برای هر دو شرکت زیانبار بود

با این حال یک دهه همکاری اپل و انویدیا خالی از ایراد هم نبود. این دو شرکت به خاطر مشکلات فراوان گرافیکی در سری مک بوک پرو زیان هنگفتی را تجربه کردند و نهایتاً اپل تصمیم گرفت به سراغ AMD برود. البته اپل پشتیبانی از محصولات انویدیا را ادامه داد، چون بسیاری از کاربران اکوسیستم هکینتاش از GPU های قدرتمند انویدیا استفاده می کنند.

اپل سال گذشته با معرفی مک او اوس 10.14 موهاوی پشتیبانی از CUDA را متوقف کرد. حالا اعلام پایان پشتیبانی از CUDA 10.2 توسط انویدیا این فرایند را تکمیل می کند و کاربران باید راه جدیدی برای استفاده از GPU های قدرتمند انویدیا روی مک او اس پیدا کنند. شاید اضافه شدن فناوری رهگیری پرتو به محصولات AMD بتواند تا حدودی این خلاء را جبران کند تا کاربران اپل هم از این قابلیت پیشرفته بهره مند گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • JOKJOK.IR
    JOKJOK.IR | ۳ آذر ۱۳۹۸

    ATI FireSTREAM and AMD Stream Processo تکنیک پردازشی معادل کودا کورهای انویدیا هست . پس مشکلی از نظر پردازش gpgpu نیست

مطالب پیشنهادی