ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این کامپیوتر رزبری پای برای آخرالزمان ساخته شده است

یکی از کاربران مدلی جالب از رزبری پای با تم آخرالزمانی ساخته که از قاب ضدآب، سوییچ های قدیمی و کیبورد خطی بهره می برد. «Jay Doscher» سازنده این مدل که رزبری پای ریکاوری کیت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

یکی از کاربران مدلی جالب از رزبری پای با تم آخرالزمانی ساخته که از قاب ضدآب، سوییچ های قدیمی و کیبورد خطی بهره می برد.

«Jay Doscher» سازنده این مدل که رزبری پای ریکاوری کیت (Raspberry Pi Recovery Kit) نام دارد، در گفتگویی با سایت ورج با اشاره به ظاهر آخر الزمانی آن می گوید این تم بیشتر جنبه ظاهری دارد. او مدلی از این کیت را چند سال قبل ساخته بود و قصد داشت تا طراحی آن را بهتر کند.

رزبری پای ریکاوری کیت با تم آخرالزمانی

او در همین راستا مدل جدید را در یک کیس ضدآب دوربین پلیکان گذاشت و به کمک قطعاتی که با پرینتر سه بعدی چاپ شده بودند، کامپیوتر و قسمت های آن را در جای خود محکم کرد. این مدل از رزبری پای 4 قدرت گرفته و از نمایشگر لمسی 7 اینچی، باتری درونی، کیبورد 5z6p و سوییچ اترنت Netgear با 5 پورت بهره می برد.

سازنده با وسواس فراوان حتی فکر پالس های الکترومغناطیس مخرب را هم کرده و یک جعبه مقوایی با ورقه های مسی برای رزبری پای خود درست کرده است. این مدل علاوه بر بهره مندی از تم آخرالزمانی، به ژانری از دیوایس های خانگی به نام «سایبردک» (cyberdecks) تعلق دارد که با الهام از فیلم سایبرپانک «نیورومنسر» (Neuromancer) ساخته شده اند.

سازنده می گوید برای ساخت رزبری ریکاوری کیت خود فقط به جنبه های ظاهری توجه نکرده و قسمت های مختلف آن هدفمند ساخته شده اند. به عنوان مثال او برای هر کدام از قسمت ها سوییچ های جداگانه ای در نظر گرفته که می توان در مواقع اضطراری به کمک آنها در مصرف باتری صرفه جویی کرد.

همچنین به کمک کارت شبکه تعبیه شده در آن کاربر قادر است در مواقعی که زیرساخت های اصلی از کار افتاده اند، DNS، DHCP و وب سرور را همانند روتر معمولی اجرا کند.

جزئیات نحوه ساخت این مدل، تصاویر و لیست کامل قطعات به کار رفته در آن در این لینک قابل مشاهده هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • دادا
    دادا | ۱۱ آذر ۱۳۹۸

    دمش گرم

مطالب پیشنهادی