ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم‌افزارهای روسی
نرم افزار و اپلیکیشن

اجباری شدن نصب نرم‌افزارهای روسی روی دستگاه‌های الکترونیکی

دولت روسیه قانونی وضع کرده است که در پی آن، تمامی تولید کنندگان تجهیزات الکترونیکی مانند گوشی و لپ تاپ، موظف هستند که به صورت پیش‌فرض، نرم‌افزارهای روسی را روی آن‌ها نصب کنند. این قانون ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

دولت روسیه قانونی وضع کرده است که در پی آن، تمامی تولید کنندگان تجهیزات الکترونیکی مانند گوشی و لپ تاپ، موظف هستند که به صورت پیش‌فرض، نرم‌افزارهای روسی را روی آن‌ها نصب کنند.

این قانون ابتدا توسط پارلمان روسیه تصویب شد و روز دو شنبه هم به امضای رئیس جمهور این کشور، ولادمیر پوتین رسید. این قانون که از ۱۱ تیر سال بعد ( یکم ژوئیه ۲۰۲۰) اجار می‌شود، به تولید کنندگان کمک می‌کند تا بهتر با رقبای غربی خود رقابت کنند و به شروندان این اجازه را می‌دهد تا قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند.

زمان‌بندی اجرای این قانون نیز در نوع خود جالب است. دولت روسیه اخیرا نظارت خود را روی اینترنت بیشتر کرده و همین چند وقت پیش بود که اینترنت این کشور ملی شد و دولت از این به بعد نسبت به ترافیک‌های خارجی این کشور کنترل کامل خواهد داشت. گوگل نیز اخیرا به درخواست دولت این کشور احترام گذاشته و بسیاری از نتایج‌های جستجو را به کاربران روسی نشان نمی‌دهد.

نرم‌افزارهای روسی

با این حال، دولت روسیه همچنان لیستی از دستگاه‌های شامل این قانون اعلام نکرده و همچنین هنوز مشخص نشده که کدام برنامه‌های بومی باید روی این دستگاه‌ها نصب شوند. البته گزارش‌هایی شنیده شده است که دولت این کشور در حال مذاکره با کمپانی هواوی است تا اپلیکیشن mail.ru را روی گوشی‌های این کمپانی به صورت پیش‌فرض نصب کند.

علاوه بر این، دستگاه‌های الکترونیکی همچنان اجازه دارند تا از نرم‌افزارهای غیر روسی استفاده کنند و دولت روسیه در این رابطه سخت گیر نبوده است. همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد که شرکت‌ها بازار این کشور را ترک کنند. انجمن تبادلات شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات الکتریکی و خانگی (RATEK) تاکید می‌کند که ممکن است ننوان روی بعضی از این دستگاه‌ها نرم‌افزارهای روسی را نصب کرد و از همین رو بسیاری از شرکت‌ها شاید به کل بازار این کشور را ترک کرده و دردسرهای نصب نرم‌افزار بومی روسی را متقبل نشوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • jalal
    jalal | ۱۴ آذر ۱۳۹۸

    به این میگن دموکراسی ! مرگ بر پوتین و دار و دسته اش

  • yurijoon
    yurijoon | ۱۴ آذر ۱۳۹۸

    ایا روی تجهیزات امریکایی نرم افزارهای کشورهای اروپا و ... نصب می شود؟

  • naser gh
    naser gh | ۱۴ آذر ۱۳۹۸

    درود بر همچین دیکتاتور باشعور با این حساب کل ملت روسیه به اندازه یه مرغ هم برا دولت ارزش نداره مثل بقیه کشورهای دیکتاتوری که جوانان رو قتل و عام کردن بنزین رو یه شبه سه برابر گران کردن مردم اعتراض کردن دولت هم فرمودن باعث این اعتراضات اسرائیل و عربستان و امریکاست وگرنه خود ملت ایران همین تخمی ندارن اعتراض کنن

مطالب پیشنهادی