ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون ۸۶۵
تکنولوژی

اولین نتایج بنچمارک گیکبنچ کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ منتشر شد

چیپست جدید کوالکام یا همان اسنپدراگون ۸۶۵ چند روزی است که معرفی شده و این کمپانی قول ۲۵ درصد سرعت پردازشی و ۲۰ درصد سرعت پردازش گرافیکی بیشتر را داده است. اکنون نتایج گیک بنچ ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

چیپست جدید کوالکام یا همان اسنپدراگون ۸۶۵ چند روزی است که معرفی شده و این کمپانی قول ۲۵ درصد سرعت پردازشی و ۲۰ درصد سرعت پردازش گرافیکی بیشتر را داده است. اکنون نتایج گیک بنچ این چیپست منشر شده و به نظر می‌رسد قول‌های کوالکام محقق شده‌اند.

نتایج بنچمارک زیر توسط پایگاه داده نسخه ۴ اپلیکیشن گیکبنچ به دست آمده است. البته چندین تست نیز توسط نسخه پنج گرفته شده که نمی‌توان چندان به آن اعتماد کرد. با این حال قدرت پردازشی تک هسته‌ای و چند هسته‌ای اسنپدراگون ۸۶۵، نوید افزایش قدرت ۲۵ درصدی در بخش پردازش را نسبت به مدل قبلی یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ می‌دهد.

اسنپدراگون ۸۶۵

اگر برایتان سوال پیش آمده که چرا این نسخه با اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس مقایسه نشده، دلیل آن این است که ۸۵۵ پلاس نسخه بهینه شده گرافیکی اسنپدراگون ۸۵۵ است و اپلیکیشن گیک بنچ، پردازنده گرافیکی را محک نمی‌زند. با این حال با توجه به نمودار‌های به دست آمده از قدرت پردازشی تک هسته‌ای و چند هسته‌ای اسنپدراگون ۸۶۵، می‌توان به خوبی افزایش ۲۲-۲۳ درصدی در توان پردازشی را دید.

اسنپدراگون ۸۶۵

با این حال باید دید که پردازنده اگزینوس جدید چگونه از این تست‌‌‌ها بیرون می‌آید. ولی تا آن موقع، به نظر می‌رسد اسنپدراگون ۸۶۵ پرچمدار پردازنده‌های اوایل سال ۲۰۲۰ باشد. البته پردازنده جدید مدیاتک و کرین ۹۹۰ را نیز از یاد نبرید که نتایج بنچمارک انتوتوی بسیار امیدوارکننده‌ای از خود نشان داده‌اند.

از آن جایی که سامسونگ بخش طراحی‌های چیپست خود را تعطیل کرد و هواوی هم همیشه از طراحی‌های ARM در چیپست‌های خود بهره می‌برد، احتمالا شاهد توان پردازشی مشابه‌ای در گوشی‌های پرچمدار اندرویدی خواهیم بود و چندان تفاوتی ندارد که از کدام چیپست استفاده خواهند کرد. البته این پدیده به این معناست که اپل همچنان بر مسند قدرتمندترین پردازند موبایل خواهد نشست و کمپانی‌های سازنده چیپست، تا آینده‌ای نامعلوم نمی‌توانند اپل را به زیر بکشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی