ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لیبرا
تکنولوژی

وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا: لیبرا فعلا اجازه فعالیت در قاره سبز را ندارد

وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا روز گذشته طی توافقی اعلام کردند تا زمانی که تهدید سنجی های لازم انجام نشود ارزهای دیجیتالی خصوصی از قبیل لیبرای فیس بوک اجازه فعالیت در اتحادیه اروپا را نخواهند داشت. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا روز گذشته طی توافقی اعلام کردند تا زمانی که تهدید سنجی های لازم انجام نشود ارزهای دیجیتالی خصوصی از قبیل لیبرای فیس بوک اجازه فعالیت در اتحادیه اروپا را نخواهند داشت.

این اقدام موضع سخت اتحادیه اروپا در قبال لیبرا را نشان می دهد که تاکنون به خاطر اثرات احتمالی اش روی سیستم مالی کشورهای مختلف از سوی بسیاری قانونگذاران مورد انتقاد قرار گرفته است.

وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا در انتهای جلسه دیروز تصویب کردند تا زمانی که موانع و چالش های حقوقی پیش روی رمزارزهای خصوصی شناسایی و رفع نشوند نباید به این سکه های ثابت اجازه فعالیت داد.

لیبرا

سکه های ثابت ارزهای دیجیتالی نظیر لیبرا هستند که معمولا از پشتوانه هایی نظیر پول های سنتی و دیگر اوراق بهادار برخوردارند در حالی که سکه های رمزگذاری شده نظیر بیت کوین اینچنین نیستند. با این حال هر دوی آنها در گروه رمزارزها جای میگیرند.

به دنبال افزایش فشارها از سوی قانونگذاران در حدود یک چهارم حامیان اصلی لیبرا از جمله غول های پرداختی غرب شامل ویزا و مسترکارت از این پروژه کناره گیری کردند. در نهایت تنها ۲۰ عضو در انجمن لیبرا (واقع در ژنو) باقی ماند تا این پروژه را پیش ببرد.

وزرای اتحادیه اروپا در جلسه دیروز اعلام کردند که ممکن است در چارچوب یک طرح جهانی قوانینی را برای دارایی های رمزگذاری شده و سکه های ثابت وضع نمایند و در حال حاضر نیز کمیسیون اروپا روی وضع این قوانین کار می کند.

وزیران اتحادیه اروپا همچنین در جلسه خود از تلاش های بانک مرکزی اروپا برای ایجاد پول دیجیتالی عمومی که میتواند جایگزینی برای طرح ها و برنامه های خصوصی باشد تجلیل کردند. بانک مرکزی اروپا پیشتر اعلام کرده بود که اگر نقل و انتقال پول درون این قاره همچنین نرخ بالای خود را حفظ کند نیاز به ایجاد یک پول دیجیتالی عمومی ضروری خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی