ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فورد
تکنولوژی

کمپانی فورد از پوسته قهوه قطعات خودرو می‌سازد

کمپانی فورد با کمک مک دونالد در نظر دارد تا از پوسته‌های دانه‌های قهوه که در فرآیند تشویه از آن جدا می‌شود، برای استفاده در قطعات ماشین‌های ساخت خود بهره ببرد. بنا بر گفته فورد ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

کمپانی فورد با کمک مک دونالد در نظر دارد تا از پوسته‌های دانه‌های قهوه که در فرآیند تشویه از آن جدا می‌شود، برای استفاده در قطعات ماشین‌های ساخت خود بهره ببرد. بنا بر گفته فورد این کار هم باعث کم‌تر شدن ضایعات غذایی خواهد شد و هم آلایندگی‌های حاصل از تولیدات قطعات ماشین‌ها را کاهش می‌دهد.

از همین رو، کمپانی فورد قصد دارد پوسته‌های قهوه را به یکی از آزمایشگاه‌های خود منتقل کرده و آن‌ها را به بیوپلاستیک تبدیل کند. این کار هم باعث می‌شود ضایعات مواد غذایی کمتر شود، هم باعث سبک‌تر شدن و کاهش مصرف خودرو و تولید گاز کربن دی اکسید می‌شود.

صنعت خودروسازی زیر فشار بالایی است تا آلودگی‌های تولید شده توسط ماشین‌ها را تا حد بسیاری کاهش دهد. بنا بر داده‌های به دست آمده، بیش از یک چهارم آلایندگی‌‌های کربنی، توسط خودروها تولید می‌شوند.

کمپانی فورد یکی از ۴ کمپانی خودروسازی در جهان بوده که با سیاست‌های ترامپ مخالفت کرده است. این کمپانی با ایالت کالیفرنیا همکاری‌ای را امضا کرده‌اند که تا حد بسیار زیادی، تولیدات آلایندگی‌های کربنی ناوگان خودرو‌های این کمپانی تا سال ۲۰۲۶ را کاهش می‌دهد.

فورد

تبدیل پوسته قهوه به قطعات خودرو که طی فرایند تشویه از دانه قهوه جدا می‌شود، قدمی کوچک در رابطه با کاهش آلایندگی‌هاست، اما فورد عقیده دارد که این کار به همان اندازه به نفع محیط زیست خواهد بود. نحوه تبدیل این فرایند به زبان فورد این گونه است:

هر ساله میلیون‌ها پوند پوسته قهوه در آمریکای شمالی به مالش یا زغال تبدیل می‌شود. فورد به کمک مک دونالد قصد دارند تا برای این قسمت از قهوه، کاربرد جدیدی تعریف کنند. این دو کمپانی به این نتیجه رسیده‌اند که پوسته قهوه می‌تواند به قطعاتی با ماندگاری بالا تبدیل شود یا قطعات دیگر را مقاوم‌تر کند. به کمک حرارت دادن این پوسته در دمای‌های بالا و بدون حضور اکسیژن و همچنین مخلوط کردن آن با افزودنی‌ها و پلاستیک، می‌توان این مواد را در اشکال مختلف تولید کرد.

ساختار پوسته به خوبی با استاندارد‌های مواد به کار رفته در تجهیزات داخلی و فنی ما سازگار است. در نتیجه استفاده از این مواد باعث می‌شود تا آن‌ها ۲۰ درصد سبک‌تر و ۲۵ درصد کم مصرف‌تر شوند. دلیل آن هم این است که خواص حرارتی پوسته قهوه، از مواد فعلی که فورد استفاده می‌کند بهتر است.

اقدامت فورد در رابطه با استفاده از مواد و پلاستیک‌های بازیافتی در ناوگان‌های خود است و باید دید چقدر می‌تواد به آن پایبند باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی
    علی | ۱۵ آذر ۱۳۹۸

    خوبه تو ترجمه هم با هم هماهنگ نیستید. همین خبر رو با ترجمهٔ آقای مقدسی، ۱۳ آذر منتشر کردید

    • کورش چایچی
      کورش چایچی | ۱۵ آذر ۱۳۹۸

      در چه زمینه‌های دیگه‌ای عدم هماهنگی از ما دیدید که توی ترجمه «هم» دیده شده؟

مطالب پیشنهادی