ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توسعه بلاک چین
تکنولوژی

یونیکورن‌های دنیای رمزارز؛ با ارزشمندترین شرکت‌های حوزه بلاکچین آشنا شوید

صنعت بلاکچین با سرعت تمام به پیش می رود و بخش های مختلف صنعت و فناوری را جذب خودش می کند، اما کدام شرکت ها در این حوزه پیشگام هستند؟ در این مطلب نگاهی به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

صنعت بلاکچین با سرعت تمام به پیش می رود و بخش های مختلف صنعت و فناوری را جذب خودش می کند، اما کدام شرکت ها در این حوزه پیشگام هستند؟ در این مطلب نگاهی به ارزشمند ترین یونیکورن های دنیای رمزارز و بلاکچین می اندازیم.

ریپل (حدود 5 میلیارد دلار)

رمزارز XRP

تقریباً همه در مورد شرکت «ریپل لبز» شنیده ایم یا حداقل از توکن اختصاصی آنها یعنی ریپل با نام اختصاری XRP اطلاع داریم. شرکت ریپل لبز مالک و گرداننده شبکه «ریپل نت» است که بر اساس الگوریتم RPCA کار می کند. ریپل نت برای انواع تراکنش ها بین مؤسسات مالی به کار می رود اما با افزودن ابزارهای جدید، پلتفرم های مختلف هم می توانند از آن بهره بگیرند. بدین ترتیب ریپل نه تنها توکن محبوب دنیای رمزارز خواهد بود، بلکه شرکت ریپل هم به یکی از پیشگامان آینده در این حوزه تبدیل می شود.

سیرکل (حدود 3 میلیارد دلار)

سیرکل (Circle) به عنوان سرویس خرید بیت کوین با کارت اعتباری آغاز به کار کرد ولی اکنون یکی از سازمان های برتر و پویا در حوزه رمزارز تبدیل شده است. این شرکت کوین USDcoin را با پشتوانه دلار آمریکا عرضه کرده و در بسیاری از فعالیت های صنعت بلاکچین نقش فعالی را ایفا می کند. این شرکت پس از آخرین دور جذب سرمایه، حدود 3 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

بیتمین (حدود 12 میلیارد دلار)

استخراج بیت کوین

بیتمین (Bitmain) را بزرگ ترین شرکت حوزه رمزارز می دانند، چه از نظر گستردگی کار و چه از نظر ارزش گذاری. این شرکت مالک بزرگ ترین تأسیسات استخراج در سرتاسر دنیاست و تجهیزات ماینینگ را تولید و عرضه می کند. تمام دستگاه های ماینینگ خانواده انتماینر (Antminer) محصول بیتمین هستند.

بایننس (حدود 2 میلیارد دلار)

بایننس یکی از صرافی های مشهور دنیای رمزارز محسوب می شود. این شرکت از نظر حجم تبادل روزانه در رده دوم جهان قرار دارد و به همین دلیل، جایگاه ویژه ای را بین فعالان این صنعت کسب کرده است. جدا از خرید و فروش رمزارز، بایننس محصولات دیگری مثل کوین اختصاصی و بلاکچین غیرمتمرکز «بایننس چین» را نیز ارائه می کند.

کانان کریتیو (حدود 2 میلیارد دلار)

شاید بسیاری از شما با شرکت ماینینگ کانان کریتیو (Canaan Creative) آشنا نباشید، اما این شرکت هم یکی از پیشگامان حوزه استخراج ارز دیجیتال به شمار می رود. با این حال فعالیت کانان زیر سایه غول ماینینگ یعنی بیتمین قرار گرفته است.

کوین بیس (حدود 8 میلیارد دلار)

حتماً انتظار نام کوین بیس (Coinbase) را در این لیست داشتید. این صرافی بزرگ رمزارز علاوه بر پلتفرم تجاری خود، محصولات دیگری مانند پرایم، کاستدی و کامرس را ارائه کرده و پیش بینی می شود که رشد قابل توجهی داشته باشد.

بیتمکس (حدود 3 میلیارد دلار)

صرافی بزرگ بیتمکس (BitMEX) در کنار تجارت معمول رمزارز، قراردادهای آتی و دیگر انواع مبادلات را هم انجام می دهد. تنوع محصولات تجاری می تواند احتمال سوددهی خریداران را افزایش دهد و همین موضوع، یکی از برتری های بیتمکس در بازار رمزارز محسوب می شود.

رابین هود (حدود 7 میلیارد دلار)

پلتفرم خرید و فروش رمزارز رابین هود بیشترین رشد را بین صرافی های کنونی داشته و به انتخاب اصلی نسل هزاره تبدیل شده است. این شرکت در ابتدا کار خودش را با خرید و فروش سهام بدون دریافت حق الزحمه شروع کرد. در آینده خبرهای بیشتری در مورد رابین هود خواهیم شنید.

بلاک دات وان (حدود 3 میلیارد دلار)

بلاک دات وان (Block.One) از میان چالش های همیشگی استارتاپی به سلامت عبور کرد و به شرکتی بزرگ تبدیل شد. این شرکت را می توان سلطان اپلیکیشن های غیر متمرکز دانست. معروف ترین محصول این شرکت، پروتکل بلاکچین ESO.IO است که در سال 2018 به شکل اپن سورس منتشر شد.

کرکن (حدود 4 میلیارد دلار)

صرافی کرکن در سال 2011 تأسیس شد و یکی از پیشگامان حوزه تبادل رمزارز محسوب می شود. این شرکت با خرید چند پلتفرم تجاری قراردادهای آتی و جذب سرمایه هنگفت، اکنون حدود 4 میلیارد دلار ارزش گذاری می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی