ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: در برابر ناامنی‌های فضای مجازی راه‌حل ارائه دهیم، قطع اینترنت مساله را حل نمی‌کند

نشست هماهنگی مراکز و مسئولان امنیت فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات برگزار شد. در این نشست مراکز آپا، ماهر و مدیران سازمان‌های فناوری اطلاعات استان‌های کشور حضور داشتند. وزیر ارتباطات در این نشست تاکید کرد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

نشست هماهنگی مراکز و مسئولان امنیت فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات برگزار شد. در این نشست مراکز آپا، ماهر و مدیران سازمان‌های فناوری اطلاعات استان‌های کشور حضور داشتند. وزیر ارتباطات در این نشست تاکید کرد که امنیت اطلاعات در کشور باید طبقه بندی شده باشد. او همچنین اعلام کرد که با وجود مشکلات امنیتی در بستر اینترنت نباید به قطعی آن فکر کرد چرا که در صورت قطعی اینترنت اقتصاد کشور به جایی نخواهد رسید.

«محمد جواد آذری جهرمی» با اشاره به اینکه عمده شکایات مردم درباره کلاهبرداری است تاکید کرد که کلاهبرداری در فضای مجازی برای این رخ می‌دهد که جمعیتی هفتاد میلیونی در آن حضور دارد:

«اینکه بگوییم جرائم اینترنتی حجم زیادی دارند پس این فضا خطرناک است حرف درستی نیست؛ می‌بینیم که فلان مسئول می‌گوید فضای مجازی تبدیل به اولین حوزه شکایت‌های مردم تبدیل‌شده است. خب این دوستان یا نمی‌دانند از چه حرف می‌زنند یا خود را به جهالت زده‌اند. مگر نمی‌دانیم که بیشتر جمعیت در این فضا مشغول هستند؟ فضای مجازی می‌تواند بستر این مشکلات باشد همانطور که فضای واقعی اینگونه است. اما سؤال این است که شما به‌عنوان منتقد چه ساختاری را برای مقابله با سو استفاده‌ها ایجاد کرده‌اید. اینکه این فضا را تعطیل کنیم مسائل حل می‌شود؟»

جهرمی باور دارد که تبدیل شدن فضای مجازی به اولین حوزه شکایات مردم به این دلیل است که تمهیدات و تصمیمات درستی هنوز برای جلوگیری از مشکلات اتخاذ نشده؛ وی با اشاره به رمز یک بار مصرف پویا گفت: «اطلاعات دقیقی از ریز جزییات این طرح ندارم اما به نظر می‌رسد که بانک مرکزی تصمیم درستی برای توسعه زیرساخت بانکی کشور گرفته تا بتواند با این حجم از ناامنی مبارزه کند. این یک تصمیم درست است و تنها یک تصمیم است، از این گونه تصمیم‌ها باید بیشتر در نهادهای مختلف صورت بگیرد.»

به گفته جهرمی، در برابر پروپاگاندای فضای مجازی نیز باید آنتی پروپاگاندا درست کرد، امری که مانند هر راه حل دیگری مفید واقع خواهد شد. وزیر ارتباطات کشورمان اظهار دارد که بعد از قطعی اینترنت، آٰروزی عده‌ای وصل نشدن اینترنت بود؛ موضوعی که به دید او اقتصاد کشور را به بیراهه می‌برد: «اگر اینترنت قطع شود اقتصاد به کجا برود؟ گفتمان انقلابی و حضور جریان ساز نهادها و مسئولان کجا راهی شود؟»

وزیر ارتباطات با اشاره به گزارش اخیر مرکز ماهر گفت: «بیش از 1700 اپلیکیشین باج افزار با تعداد نصب بالا کشف‌ شده است که بیشترین این اپلیکیشین‌ها مربوط به فیلترشکن‌هاست. وقتی دقیق نگاه می‌کنیم می‌بینیم یک مافیایی، فیلترشکن درست می‌کند و عقبه همان مافیا با عقبه مافیای ارزش‌افزوده یکی است. شک نکنید سایت‌های قمار را هم همین جریان راه انداخته‌اند. بعد که پای صحبت همین افراد می‌نشینیم می‌گویند بزرگ‌ترین مشکل کنونی کشور اینترنت و فضای مجازی است و باید با آن مقابله کرد. تمام زندگی مردم را می‌خواهند به هم بزنند تا کاسبی خود را به راه بیندازند.»

جهرمی تاکید دارد که نباید اسیر عبارتی چون «برای جلوگیری از طلاق، ازدواج نکنیم» بشویم و در واقع نباید برای جلوگیری ناامنی‌های فضای مجازی، اینترنت را به کل قطع کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • mohamadamak
    mohamadamak | ۱۷ آذر ۱۳۹۸

    با همون پارسی جو و موتور یوز مشخص

  • شکوه ایران
    شکوه ایران | ۱۷ آذر ۱۳۹۸

    برو بمیر وزیر هیچ کاره

  • Titan۰۰۷
    Titan۰۰۷ | ۱۷ آذر ۱۳۹۸

    وزیر ارتباطات(بخوانید وزیر زرشک) غلط کرد.

  • porsesh
    porsesh | ۱۷ آذر ۱۳۹۸

    فقط لینک رو باز کردم که بدون خواندن متن بگم: ساکت شو یا به عبارت دقیق‌تر خفه شو... تو که اختیار نداری لباس دلخواهت رو پوشی می‌خوای از حق ملت دفاع کنی؟

  • jim kabir
    jim kabir | ۱۷ آذر ۱۳۹۸

    بمیر بابا وزیر قط ارتباط

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی