ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون XR2 معرفی شد؛ اولین پلتفرم واقعیت ترکیبی 5G جهان

کوالکام از اولین پلتفرم واقعیت ترکیبی 5G خود به نام اسنپدراگون XR2 رونمایی کرد. کوالکام قصد دارد با این محصول اتصال بی وقفه را به هدست ها و عینک های واقعیت افزوده و مجازی بیاورد. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۱

کوالکام از اولین پلتفرم واقعیت ترکیبی 5G خود به نام اسنپدراگون XR2 رونمایی کرد. کوالکام قصد دارد با این محصول اتصال بی وقفه را به هدست ها و عینک های واقعیت افزوده و مجازی بیاورد.

پلتفرم اسنپدراگون XR2 5G جانشین پلتفرم XR1 می شود. نسل قبلی برای کاربران معمولی و پلتفرم XR2 به عنوان گزینه پریمیوم خواهد بود. بر اساس گفته های سازنده، تاکنون شرکت های متعددی به استفاده از این پلتفرم تمایل نشان داده اند.

به گفته کوالکام اسنپدراگون XR2 5G رزولوشن 3K را برای هر چشم در نرخ 90 فریم بر ثانیه به ارمغان می آورد. این کجت توانایی رندر کردن ویدیوی 4K با نرخ رفرش حداکثر 120 هرتز را داشته و از HDR10 و HDR10 پلاس پشتیبانی می کند. پردازشگر گرافیکی Adreno 650 نیز قدرت پردازشی 1.5 برابری را فراهم می کند.

اسنپدراگون XR2 5G

کوالکام مدعی شده اسنپدراگون XR2 5G با پشتیبانی از هفت دوربین مجزا، حرکات سر، صورت، کنترلر و بدن کاربر را دنبال می کند. گفته می شود این پلتفرم از چیپست اسنپدراگون 865 و پردازشگر تصویری که از چند دوربین پشتیبانی می کند، بهره می برد؛ البته سازنده هنوز این مورد را تأیید نکرده است.

تاخیر کم پلتفرم XR2 به دوربین ها اجازه نمایش محتواهای واقعیت ترکیبی را با انداختن لایه ای مجازی روی اجسام واقعی امکان پذیر می کند. همچنین می توان ویدیوهای 360 درجه را با رزولوشن 8K با نرخ 60 فریم بر ثانیه تماشا کرد.

کوالکام با مقایسه پلتفرم XR2 با نسل قبلی از عملکرد دو برابری CPU، توان عملیاتی 4 برابری پیکسل های ویدیو، بهبود 6 برابری رزولوشن نیتیو برای هر چشم و عملکرد 11 برابری هوش مصنوعی نسبت به پلتفرم قبلی خبر داد. این پلتفرم از پردازنده تصویر اختصاصی نیز برخوردار است.

این پلتفرم از صدای سه بعدی بهره برده و توانایی تشخیص صداها را دارد. به عنوان مثال می تواند صدای گریه بچه را در دنیای واقعی تشخیص داده و کاربر را از طریق اپلیکیشن واقعیت ترکیبی باخبر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی