ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم عامل بومی
تکنولوژی

چین استفاده از نرم‌افزار و سخت‌افزار خارجی را متوقف می‌کند

۳-۵-۲ سیستمی است که معمولا در فوتبال کاربرد دارد، اینبار اما چینی ها با پیاده سازی این سیاست در پی تقویت کمپانی های بومی در برابر رقبای خارجی هستند. مقامات چین به تمام ادارات دولتی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

۳-۵-۲ سیستمی است که معمولا در فوتبال کاربرد دارد، اینبار اما چینی ها با پیاده سازی این سیاست در پی تقویت کمپانی های بومی در برابر رقبای خارجی هستند.

مقامات چین به تمام ادارات دولتی و موسسات عمومی دستور داده اند طی ۳ سال آینده تمام سخت افزارها و نرم افزارهای خارجی را با نمونه های مشابه چینی جایگزین کنند. این بخشنامه با عنوان ۲-۵-۳ شناخته می شود چرا که انتظار می رود طی سال آینده سازمان های دولتی حدود ۳۰ درصد از دستگاه ها و نرم افزارها را با نمونه های بومی جایگزین کنند. در سال ۲۰۲۱ هم پیشرفت ۵۰ درصدی پیش بینی شده و نهایتا در ۲۰۲۲ بیست درصد باقی مانده از ابزارهای خارجی از دور خارج می شوند.

سیستم عامل بومی

بخشنامه مذکور در بهار سال جاری صادر شده اما تا زمانی که فایننشال تایمز از آن مطلع نشد، مسکوت مانده بود. شرکت هایی نظیر اچ پی، دل و مایکروسافت که در زنجیره تامین کمپانی های دولتی چینی نقش پر رنگی دارند، از این بخشنامه بیش از همه متضرر خواهند شد.

جایگزینی انبوهی از سخت افزارها و نرم افزارهای خارجی هزینه زیادی را به سازمان ها تحمیل می کند و از اینرو شرکت های خصوصی از بخشنامه ۲-۵-۳ مستثنی شده اند.

به نظر می رسد این بخشنامه در همان بازه زمانی منتشر شده که حکومت چین از ارتش این کشور خواسته بود یک سیستم عامل بومی را به عنوان جایگزین ویندوز توسعه دهد چرا که بیم هک آن از سوی امریکا و ایجاد بک دور در شبکه های نظامی وجود دارد.

دلیل اصلی صدور این بخشنامه بدون تردید جنگ تجاری با آمریکا و تلاش های دولت ترامپ برای ممنوع سازی استفاده از زیرساخت های 5G هواوی در سراسر دنیاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • pop_0098
    pop_0098 | ۱۹ آذر ۱۳۹۸

    ارزو چین اینه ولی شدنی نیست
    از نظر علمی نشدنی هست

    کل تجربه دنیا را تو کامپیوتر بزاره کنار از نو همه چیز میخواد تجربه کنه روسیه هم میخواست همین کار را بکنه شکست خورد این چین

  • molavy
    molavy | ۱۹ آذر ۱۳۹۸

    بهترین کار، تمام کشور های قوی دنبال این هستم که از آمریکا فاصله بگیرن تو زیر ساخت هاشون که حاوی کرد تحریمشون کنه زحمت بیفتن

  • آریا
    آریا | ۱۹ آذر ۱۳۹۸

    چین داره روز به روز خودشو محدودتر میکنه

  • enrix
    enrix | ۱۸ آذر ۱۳۹۸

    چین پردازنده و gpu برای سیستم تولید میکنه یا نه؟؟؟ همچنین مادربرد ، حالا گوشیاشونو نمیدونم هنوزم به arm وابستس یا نه

    • Ali Reza
      Ali Reza | ۱۸ آذر ۱۳۹۸

      چین هنوز نمیتونه سی پی یو تولید کنه، منتها از جی پی یو نمیدونم و در این قسمت وابستگی کاملی به شرکت های آمریکایی داره، اگرم تا حالا سرقت نکرده باشه تکنولوژیش رو، چند وقت پیش خیلی سرمایه سنگینی روش خرج کرده بود منتها دست اخر با amd به توافق رسید که پردازنده هاش رو براشون به صورت اختصاصی تولید کنه

مطالب پیشنهادی