ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرگ یا کلاهبرداری 190 میلیون دلاری؟ مالباختگان به دنبال نبش قبر جرالد کاتن

جرالد کاتن حدود یک سال قبل به شکل غیرمنتظره ای از دنیا رفت و حدود 190 میلیون دلار دارایی مشتریان صرافی کوادریگا را هم زیر خاک برد، اما مالباختگان این موضوع را باور ندارند. مؤسس ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

جرالد کاتن حدود یک سال قبل به شکل غیرمنتظره ای از دنیا رفت و حدود 190 میلیون دلار دارایی مشتریان صرافی کوادریگا را هم زیر خاک برد، اما مالباختگان این موضوع را باور ندارند.

مؤسس صرافی کانادایی کوادریگا (QuadrigaCX) در 30 سالگی سفر بی بازگشتی به هند داشت و آنجا بر اثر ابتلا به بیماری کرون (نوعی بیماری التهابی روده) جان خودش را از دست داد. کاتن تنها فردی بود که به کیف پول رمزارز صرافی دسترسی داشت و با مرگ او، حدود 190 میلیون دلار دارایی هم از دسترس خارج شد. مؤسسه حقوقی «میلر تامسون» در نامه ای به پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا (RCMP) از آنها خواسته تا با نبش قبر از مرگ کاتن اطمینان حاصل کنند.

مالباختگان صرافی کوادریگا معتقدند کاتن با طرح ریزی این نقشه عجیب، مرگ خود را صحنه سازی کرده و پول آنها را بالا کشیده است. کاتن دسامبر سال گذشته در کانادا به خاک سپرده شد.

مشتریان کوادریگا باور نمی کنند که فقط کاتن به رمزارهای این شرکت دسترسی داشته و شرکتی به این بزرگی، راهکاری برای مرگ مدیرعاملش نیاندیشیده باشد. در درخواست مؤسسه حقوقی میلر تامسون آمده است:

ما از طرف کاربران مالباخته از پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا می خواهیم فرایند نبش قبر و کالبدشکافی مجددی را برای جرالد کاتن ترتیب دهند تا هویت و علت مرگ او تأیید شود. این درخواست با توجه به شرایط بحث برانگیز مرگ آقای کاتن و زیان قابل توجه کاربران ارائه شده است.

طبق درخواست مورد بحث، نبش قبر جرالد کاتن باید تا قبل از بهار سال آینده میلادی انجام شود وگرنه به خاطر تجزیه و متلاشی شدن جسد، احتمال تعیین هویت کاهش خواهد یافت.

مرگ جرالد کاتن از همان ابتدا بسیار عجیب بود چون بیماری کرون معمولاً کشنده نیست. با این حال گواهی مرگ او که توسط بیمارستانی در هند و با املای اشتباه نام او صادر شده، اطلاعات دقیقی در مورد علت مرگ ارائه نمی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی