ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مک پرو تعمیرپذیرترین محصول اپل در سال های اخیر است

سایت iFixit پس از کالبدشکافی مک پرو جدید به آن لقب «تعمیرپذیرترین محصول اپل در چند سال اخیر» را داده است. کارشناسان سایت یاد شده دلایل تعمیرپذیری بالای این ماشین گرانقیمت را آسان باز شدن ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

سایت iFixit پس از کالبدشکافی مک پرو جدید به آن لقب «تعمیرپذیرترین محصول اپل در چند سال اخیر» را داده است. کارشناسان سایت یاد شده دلایل تعمیرپذیری بالای این ماشین گرانقیمت را آسان باز شدن و تعویض بیشتر قطعات بدون نیاز ابزارهای خاص عنوان کرده اند.

مهندسین اپل برای راحتی کاربران، قطعات مک پرو را شماره گذاری کرده و نحوه تعویض آنها را با شکل نشان داده اند. باز کردن مک پرو پروسه ای بی دردسر است و اکثر قطعات یدکی آن نیز به راحتی یافت می شوند.

سایت 9to5Mac اخیراً موفق شد رم مک پرو را با قطعه ساخت شرکت شخص ثالث ارتقا دهد و با استفاده نکردن از قطعه ساخت اپل، صرفه جویی چشمگیری در هزینه ها کند. پردازنده این ماشین از طراحی ماژولار برخوردار است که ارتقا را راحت می کند. (البته این سایت هنوز این مورد را آزمایش نکرده است.)

البته مک پرو جدید در کنار نکات مثبت، نقاط ضعفی هم دارد. کارشناسان iFixit می گویند حافظه SSD این محصول به خاطر وابستگی به تراشه امنیتی T2، امکان تعویض شدن توسط کاربر را ندارد و تعمیرکاران مجاز آن نیز محدود هستند. این یعنی برخی از قطعات گران بوده و سخت پیدا می شوند و کاربر برای تعویض آنها به مشکل خواهد خورد.

مک پرو جدید پیشرفت زیادی نسبت به مک پرو 2013 کرده که لقب «سطل زباله» را به آن داده بودند. البته مک پرو 2013 با وجود کانکتورهای انحصاری و کابل کشی محکم، امتیاز 8 از 10 را در تعمیرپذیری گرفت.

سایت iFixit علاوه بر تعمیرپذیری خوب ماشین گرانقیمت اپل، به المان های مثبت طراحی آن از جمله پین های پوگو که زیر دکمه پاور تعبیه شده اند، اشاره کرده است که به طور خودکار دستگاه را حین باز شدن شاسی خاموش می کنند.

این سایت امتیاز 9 از 10 را به مک پرو جدید داد و دلیل تغییر سیاست اپل در افزایش تعمیرپذیری این محصول را قانون «حق تعمیر» قلمداد کرده است. تعمیرپذیری بالای مک پرو خبر خوبی برای شرکت هایی است که قصد دارند مدت زمان طولانی از این ماشین استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی