ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ کابوس‌های بسیار کوچک اندرویدی

هفت سنگ این هفته را با یک خبر خوب برای کاربران دیوایس‌های اندرویدی آغاز می‌کنیم. بازی پازلی Very Little Nightmares که چند ماه پیش برای iOS به اپ استور آمده بود بالاخره برای اندروید هم منتشر شد. در ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

هفت سنگ این هفته را با یک خبر خوب برای کاربران دیوایس‌های اندرویدی آغاز می‌کنیم. بازی پازلی Very Little Nightmares که چند ماه پیش برای iOS به اپ استور آمده بود بالاخره برای اندروید هم منتشر شد. در بازی کابوس های بسیار کوچک که باندای نامکو آن را توسعه داده، دقیقا مثل یک بازی ادونچر اشاره و کلیک باید به اکتشاف دنیای اطرافتان بپردازید تا بتوانید از خانه مرموز و خطرناکی که در آن گرفتار شده‌اید جان سالم به در ببرید. بازی یک عنوان پریمیوم است که با قیمت 6.99 دلار در گوگل پلی در دسترس قرار دارد.

چندی پیش بالاخره اسکوئر انیکس تاریخ انتشار نهایی بازی جدید خود یعنی Final Fantasy Crystal Chronicles Remastered Edition را برای دستگاه‌های موبایل، PS4 و نینتندو سوییچ 23 ژانویه 2020 اعلام کرد و یکی از ویژگی‌های بسیار هیجان‌انگیزی که برای این بازی وعده داده شد امکان پیشروی کاملا میان پلتفرمی در آن بود. با این حال طی هفته گذشته اسکوئر انیکس خبر از تاخیر نسبتا طولانی فاینال فانتزی جدید و موکول شدن تاریخ انتشارش به تابستان 2020 داد.

به گفته توسعه دهندگان، با توجه به اینکه بازی قرار است به صورت همزمان برای تمام پلتفرم‌ها منتشر شود، قصد آن‌ها انجام اصلاحات بیشتر روی بازی طی چند ماه آینده است تا گیمرها روی تمام پلتفرم‌های یاد شده بهترین تجربه را از بازی داشته باشند.

اما بازی جدید اسکوئر انیکس تنها عنوانی نیست که خبر تأخیر آن را در آخرین ماه سال میلادی می‌شنویم. ورژن موبایل بازی کارتی روگ لایک از استودیوی Mega Crit Games یعنی Slay the Spire هم که قرار بود تا آخر 2019 در دسترس گیمرها قرار بگیرد فعلا برای مدت نامعلومی تأخیر خورده است و احتمالا سال آینده شاهد انتشار آن خواهیم بود.

طبق معمول دلیل این تاخیر هم صرف زمان بیشتر برای اطمینان از اجرای نرم و روان بازی برای دستگاه‌های موبایل است. نسخه کنسولی Slay the Spire اوایل امسال منتشر شده بود.

Black Desert Mobile

بازی کابوس های بسیار کوچک

با سر و صدایی که نسخه پی‌سی این بازی به پا کرد خیلی‌ها با شنیدن خبر پورت شدن آن برای موبایل، به Black Desert Mobile لقب مورد انتظارترین بازی MMO روی دستگاه‌های همراه را دادند. حالا بازی به صورت رسمی برای اندروید و iOS منتشر شده و به نظر توانسته نظر مخاطبان سخت پسند MMO را به خود جلب کند.

با اینکه بازی از سیستم مبارزات کمبویی نسخه پی‌سی بهره نمی‌برد اما همچنان کشتن دشمنان با به کارگیری اسپل‌ها و اسکیل‌های کاراکترها هیجان انگیز است و علاوه بر این ماموریت‌های بازی و محیط آن جذابیت مخصوص به خود را دارند. البته در زمینه گرافیک شاید انتظار بیشتری از چنین عنوانی می‌رفت اما به هر حال جلوه‌های بصری بازی آنقدر هست که برای یک MMO موبایل خوب و راضی کننده به نظر برسد. نکته خوب دیگر بازی حضور قدرتمند بخش ساخت کاراکتر است که قطعا طرفداران Black Desert را خوشحال خواهد کرد.

Black Desert Mobile

Black Desert Mobile

سازنده: PEARL ABYSS قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 85/97 مگابایت زبان:

The Last Remnant Remastered

با اینکه اسکوئر انیکس در این ماه انتشار بازی مورد انتظار خود یعنی Final Fantasy Crystal Chronicles Remastered Edition را به سال 2020 موکول کرد اما از آن طرف با انتشار ناگهانی بازی The Last Remnant Remastered برای اندروید و iOS سعی کرد تا حدی این خلا را جبران کند. البته بازی پورت شده اسکوئر انیکس پریمیوم است و برای دانلود قانونی آن از اپ مارکت‌ها باید 19.99 دلار پرداخت کنید.

در دنیای بازی چهار نوع نژاد حضور دارند که Mitra، Yama، Qsiti و Sovani نام گرفته‌اند. مبارزات هم به سبک و سیاق RPG های ژاپنی  command-style است و هر موقع که با دشمنی رو به رو شوید، حالت مبارزه فعال می‌شود. عنصر Morale نقش اصلی را در تعیین نتیجه مبارزات دارد و اگر Morale شما و یارانتان از حریف بالاتر باشد مزایایی همچون قویتر شدن حملات و بیشتر شدن مقاومت در برابر ضربات حریف را به همراه دارد.

THE LAST REMNANT Remastered

THE LAST REMNANT Remastered

سازنده: SQUARE ENIX Co.,Ltd. قیمت: 19.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 8000/6000 مگابایت زبان:

Old School Musical - Pocket Edition

اگر بخواهیم Old School Musical را فقط با یک کلمه توصیف کنیم شاید اولین کلمه‌ای که به ذهنمان می‌رسد «عجیب» باشد. گیم‌پلی بازی شباهت‌هایی به گیتار هیرو و البته سایر بازی‌های ریتمیک دارد. آهنگی نواخته می‌شود و شما باید با استفاده از دکمه‌هایی که روی صفحه تعبیه شده نوت‌های نمایش داده شده را بنوازید.

با درست نواختن نت‌ها، کاراکتر شما به مرغ‌هایی! که به عنوان دشمن رو به رویتان ظاهر می‌شوند ضربه وارد کرده و به این ترتیب می‌توانید آنها را از سر راه بردارید. ترکیب گرافیک پیکسلی بازی در کنار آهنگ‌هایی که با فرمت چند بیتی برایتان نواخته می‌شود فضای کلاسیکی به بازی داده است. بازی فریمیوم است و از پرداخت درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند. فعلا 5 آهنگ در نسخه رایگان قرار داده شده و سازندگان قول داده‌اند که در آینده محتوای رایگان بیشتری در اختیار کاربران قرار بدهند.

Old School Musical - Pocket Edition

Old School Musical - Pocket Edition

سازنده: Dear Villagers قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 60/141 مگابایت زبان:

Countersnipe

بازی‌های اسنایپ روی موبایل کم نیستند و به همین خاطر احتمالا تمایل چندانی برای شروع کردن یک بازی جدید در این سبک نداریم. با این حال Countersnipe سعی کرده با استفاده از ترکیب مکانیزم معمول بازی‌های اسنایپ یعنی گشتن به دنبال هدف با تیراندازی مبتنی بر مهارت‌ها (اسکیل‌ها)، خود را از سایر بازی‌های هم رده جدا کند.

مبارزات چهار در برابر چهار هستند و در حال حاضر سه مپ قابل بازی به همراه تعداد زیادی اسلحه و دوربین در بازی وجود دارند. علاوه بر این بیش از 280 آپگرید و 28 اتچمنت مختلف برای سلاح‌های پرشمار بازی در نظر گرفته شده تا Countersnipe از این لحاظ کم و کسری از یک بازی شوتر نداشته باشد.

Countersnipe

Countersnipe

سازنده: ninja kiwi قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 71/191 مگابایت زبان:

Grand Street Racing Tour GSRT

یک ژانر پر بازی و البته پر طرفدار دیگر که همچنان هم بر تعداد عناوین آن اضافه می‌شود. Grand Street Racing Tour هم به این خیل پیوسته و با اینکه چیز جدیدی برای عرضه ندارد اما می‌تواند به عنوان یک بازی ریسینگ با سبک و سیاق آرکید سرگرمتان کند. تمرکز در این بازی روی مسابقات خیابانی قرار داده شده بنابراین با مسابقات drag، تعقیب و گریزهای خیابانی، چالش‌های دریفت و تایم ریس طرف هستیم.

در کنار اینها گرافیک Grand Street Racing Tour در نگاه اول چندان توجهی به سمت خود جلب نمی‌کند، با این حال مکانیک‌های بازی خوب جواب می‌دهند و از این لحاظ می‌توانیم این بازی را یک ریسینگ فریمیوم نسبتا خوب بدانیم.

Grand Street Racing Tour

Grand Street Racing Tour

سازنده: HeroCraft Ltd. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 47 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۳۰ آذر ۱۳۹۸

    عالی عالی? دمتون گرم?☄

مطالب پیشنهادی