ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بررسی کوتاه تویوتا لندکروزر 2019؛ آخرین نماد دوران کهن خودروسازی

اگر نگاهی به تویوتا لندکروز مدل 1988میلادی بیاندازید، پی به حضور قلب تپنده 5.7 لیتری وی8 ساخت تویوتا درون سینه آن خواهید برد. همچنین صندلی های چرمی، کابین ساکت و کنترلگرهای کشش و خزش کامپیوتریزه ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

اگر نگاهی به تویوتا لندکروز مدل 1988میلادی بیاندازید، پی به حضور قلب تپنده 5.7 لیتری وی8 ساخت تویوتا درون سینه آن خواهید برد. همچنین صندلی های چرمی، کابین ساکت و کنترلگرهای کشش و خزش کامپیوتریزه شده را نیز مشاهده خواهید کرد.

تمام اینها را می‎توانید با قیمتی در حدود 2.3 برابر بهای یک خودروی متوسط، در مدل 2019 تویوتا لندکروزر به چنگ آورید.

علاوه بر زرق و برق کابین لندکروزر، شما در این خودرو با یک آفرودر واقعی مواجه خواهید شد؛ به همین دلیل است که فرماندهان نظامی و نیروهای سازمان ملل در مناطق جنگی از خودروی افسانه‎ای تویوتا یعنی لندکروزر استفاده می‎کنند.

تویوتا لندکروزر

از فواصل کمی دورتر، شاید بزرگی لند‌کروزر چندان به چشم نیاید اما وقتی وارد کابین آن می‌شوید پی به عظمت آشکار این بزرگ مرد ژاپنی خواهید برد.

تویوتا لندکروزر

در داخل اتاق لندکروزر، تفاوت چشمگیری در قیاس با نمونه‎های دهه 1980 میلادی، چنان که باید و شاید مشاهده نمی‎شود؛ گرچه در حدود 590 کیلوگرم به وزن آن اضافه شده اما مانند بسیاری از نسخه‌های مدرن خودروهای قدیمی‎تر، فضای داخلی چندان در برابر تغییرات ساختاری و تکنولوژیکی مورد مصالحه واقع نشده و دچار تحولات آنچنانی نگردیده است.

تویوتا لندکروزر

صندلی‎ها یکی از بهترین و راحت ترین انواع موجود در بازار هستند؛ سفت و محکم اما نه چندان خشن و سخت، همراه با تنظیمات برقی نسبتا ساده.

صندلی‎های عقب بسیار جادار و فراخ هستند و ورود و خروج به آنها با سهولت تمام قابل انجام است؛ صندلی‎های ردیف سوم نیز به هر دو جهت خم می شوند.

تویوتا لندکروزر

نمایشگرهای ردیف دوم که به نظر میرسد بعدا توسط طراحان به خودرو اضافه گردیده‎اند، نسبتا احمقانه به نظر می‌رسند و کار استقرار صندلی‎ها در حالت اولیه را سخت می‌کنند.

تویوتا لندکروزر

اگر نیاز به فضای زیادی برای جای دادن وسایل خود دارید، احتمالا لندکروزر دوست خوبی برای شما باشد؛ گنجایش محفظه بار این خودرو برابر 456 لیتر (درحالتی که صندلی های ردیف سوم سر جایشان باشند)، 1218 لیتر (اگر صندلی‌های ردیف سوم خوابانده شوند) و 2322 لیتر (در صورت خواباندن هر دو ردیف صندلی های عقب) خواهد بود.

تویوتا لندکروزر

صندلی های ردیف سوم به طرزی جالب، به سمت دیواره‎های کناری جمع می‌شوند؛ از منظر گنجایش محفظه بار، تویوتا لندکروزر بیشتر به یک ون کوچک شبیه است و تقریبا هر گونه وسیله مورد نیاز برای سفر را می‎توان در پشت صندلی های آن جای داد.

به دلیل ابعاد بزرگ این خودرو، لندکروزر کمی در جاده سنگین و سلانه سلانه حرکت می‌کند. با وجود تعلیق مستقل در قسمت جلو، ناهمواریهای جاده به طور واضح در بخش جلوی خودرو احساس می‌شوند.

البته طی یک رانندگی طولانی با تویوتا لندکروزر 2019، میزان لرزش‎ها و اغتشاشات سیستم تعلیق در حد آزار دهنده‌ای به نظر نرسید؛

میزان مصرف سوخت این خودرو نیز طبق انتظار بسیار بالاست؛ حدود 14 لیتر در هر 100 کیلومتر.

از نظر ایمنی متاسفانه هیچ یک از سازمان‌های مربوطه هنوز به تست تصادف این خودروی پهن پیکر نپرداخته‌اند؛ هر چند از ظاهرش پیداست که در صورت تصادف با سایر خودروهای معمولی حاضر در جاده، احتمالا آنها را محو خواهد نمود.

البته به طور مطمئن نمی‎توان راجع به نظریه «هرچه بزرگتر، ایمن تر» نظری داد و باید منتظر نتایج آزمون‎های ایمنی لندکروزر ماند.

تویوتا لندکروزر در جایگاه جالبی در بازار خودروهای هم‎رده ایستاده است؛ طرفداران سرسخت آفرود ترجیح می‌دهند که بیشتر از همان نسخه‎های قدیمی‎تر با سیستم تعلیق خاص خود استفاده کنند و خانواده‎های لوکس‎پسند نیز ترجیح می‌دهند که از رقبای کامل‌تر نظیر لندروور بهره ببرند.

با این حال قابلیت آفرود و لوکس بودن لندکروزر در سطحی است که باعث شده صلح بانان سازمان ملل و نیز کارتل‌های مواد مخدر این خودرو را برای مصارف خود برگزینند؛ واقعا چه دلیلی بهتر از این برای خرید لندکروزر سراغ دارید؟

بنابراین این خودرو را به افراد متمولی که دوست ندارند حین اینکه جلوی مدرسه فرزندشان منتظر ایستاده‌اند، نگاه‎های خیره دیگران را به سمت خود جلب نمایند، توصیه می‌کنیم. تویوتا لندکروزر 2019 از درون بسیار آراسته و جذاب است و صاحب آن تنها کسی است که متوجه این نکته خواهد شد. این مرد بسیار متشخص و متواضع است.

مشخصات فنی

  • قیمت پایه: $86,310 ($88,280)
  • پیشرانه:  هشت سیلندر v شکل، 381 اسب بخار قدرت، 544 نیوتن متر
  • انتقال قدرت: گیربکس هشت سرعته، چهار چرخ محرک
  • شتاب 0 -96 : 6.7 ثانیه
  • توان یدک کشی: 3674 کیلوگرم

منبع: the drive

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali rezaie
    ali rezaie | ۳۰ آذر ۱۳۹۸

    خیلی خوب میشه اگه وقتی روی عکسا کلیک میکنی مقداری بزرگ تر نمایش داده بشن نه با همون اندازی ای که توی مقاله هست

  • Seyyedhojjatallah Hoseyni
    Seyyedhojjatallah Hoseyni | ۲۹ آذر ۱۳۹۸

    عشق است سلطان

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۹ آذر ۱۳۹۸

    چرا قیمتش بالا هست ولی ظاهر و داخلی قشنگی نداره.اپشن هم کم داره. فقط هیکل داره و موتور قدرتمند با این پول میشه پورشه یا بی ام و یا مرسدس شاستی بلند خرید که هم قشنگ باشه هم داخلش قشنگ باشه پر اپشن و موتور قدرتمند

مطالب پیشنهادی