ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی نوت ۱۰ لایت
تکنولوژی

سامسونگ قصد دارد گلکسی نوت ۱۰ لایت و S10 لایت را در نمایشگاه CES معرفی کند

این روزها طرفدار سامسونگ بودن کمی سخت شده است. در حالی که همه منتظر رونمایی از گلکسی S11 هستند، این کمپانی کره‌ای قصد دارد از گلکسی S10 لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت رونمایی کند. ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۲

این روزها طرفدار سامسونگ بودن کمی سخت شده است. در حالی که همه منتظر رونمایی از گلکسی S11 هستند، این کمپانی کره‌ای قصد دارد از گلکسی S10 لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت رونمایی کند. البته پیشتر مشخصات کامل S10 لایت لو رفته بود. عجیب‌تر این که سامسونگ قصد دارد این دو گوشی را در نمایشگاه CES رونمایی کند.

سوال اصلی علاقه‌مندان از سامسونگ این است که چرا زمانی که تنها دو ماه با معرفی سری جدید گلکسی فاصله داریم، این کمپانی گوشی‌هایی از سری فعلی خود معرفی می‌کند؟ اگر جواب خوبی برای این سوال پیدا نکرده‌اید، بگذارید با هم به مشخصات فنی گلکسی S10 لایت و نوت ۱۰ لایت نگاهی بیاندازیم.

برای شروع گلکسی S10 لایت از نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ بهره می‌برد. قدرت پردازشی این گوشی نیز توسط چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام تامین می‌شود. ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز دست کاربران را برای اجرای چندین برنامه به صورت همزمان و ذخیره‌سازی فیلم و عکس، باز خواهد گذاشت. یک ترابایت پشتیبانی از حافظه جانبی نیز در این گوشی به چشم می‌خورد که دیگر جایی برای هیچ گونه گلایه‌ای نمانده باشد.

گلکسی نوت ۱۰ لایت

سامسونگ برای این گوشی ماژولی ۳ گانه در نظر گرفته است. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی به همراه دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور سوم ماکرو با رزولوشن ۵ مگاپیکسلی، نیازهای کاربران را مرتفع خواهد کرد. علاقه‌مندان به گرفتن سلفی نیز ناامید نخواهند شد و به کمک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی که درون سوراخی در بالای نمایشگر تعبیه شده، می‌توانند به عکاسی از خود و دوستانشان بپردازند.

البته گمانه‌زنی‌هایی نیز وجود دارد که گلکسی S10 لایت تحت نام گلکسی A91 معرفی شود که استراتژی منطقی‌تری به نظر می‌رسد. اما دیگر گوشی این کمپانی که هم ما را سردرگم کرده و هم دیگر علاقه‌مندان را، گلکسی نوت ۱۰ لایت است. این گوشی نام پرچمدار فعلی این کمپانی از سری نوت را به یدک می‌کشد ولی از چیپست نسل قبلی یا همان نوت ۹ استفاده می‌کند. اگزینوس ۹۸۱۰ به همراه ۶ گیگابایت رم، وظایف پردازشی این گوشی را بر عهده دارند.

گلکسی نوت ۱۰ لایت

نکنه جالب، بازگشت جک ۳.۵ میلیمتری به خانواده نوت است. غول کره‌ای تصمیم گرفته دهه سوم قرن ۲۱ را گیج کننده‌تر از همیشه شروع کند. البته ۳ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نیز در نوت ۱۰ لایت تعبیه شده تا کاربران به سادگی عکاسی کنند. نمایشگر این گوشی هم ۶.۷ اینچی و از نوع سوپر امولد است.

سامسونگ برای گلکسی S10 لایت قیمت ۷۵۰ دلاری را در نظر گرفته و با توجه به برتری فاحش آن نسبت به گلکسی S10e، انتخاب بهتری از هر نظر خواهد بود، اما گلکسی نوت ۱۰ لایت ۶۸۰ دلار قیمت خواهد داشت که با این سبک قیمت‌گذاری، نمی‌توان تشخیص داد کدام قسمت از بازار را هدف قرار داده‌اند. لازم به ذکر است که نمایشگاه CES از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ دی در آمریکا برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی