ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انسان دیجیتال
تکنولوژی

انسان دیجیتال سامسونگ در راه است؛ احتمال معرفی نئون در CES 2020

سامسونگ خود را برای رونمایی از محصولی پیشرفته در نمایشگاه CES 2020 آماده می کند که گمان می رود انسان دیجیتال باشد. سامسونگ در مارس ۲۰۱۷ از دستیار هوش مصنوعی خود به نام بیکسبی رونمایی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

سامسونگ خود را برای رونمایی از محصولی پیشرفته در نمایشگاه CES 2020 آماده می کند که گمان می رود انسان دیجیتال باشد.

سامسونگ در مارس ۲۰۱۷ از دستیار هوش مصنوعی خود به نام بیکسبی رونمایی کرد و برای اولین بار در گلکسی نوت ۸ آنرا ارائه کرد. بیکسبی در مدت کوتاهی پس از آن به بسیاری از گوشی ها و دستگاه های دیگر این شرکت هم راه پیدا کرد.

حدود سه سال پس از این ماجرا نوبت به محصول مبتنی بر هوش مصنوعی جدید به نام نئون رسیده که هفته آینده و طی نمایشگاه CES 2020 معرفی خواهد شد. نئون توسط آزمایشگاه تحقیقات پیشرفته و فناوری سامسونگ STAR Labs توسعه یافته است. هنوز جزییات دقیقی در مورد نئون منتشر نشده و پیش از این گمان می رفت نسخه پیشرفته ای از بیکسبی باشد اما کمپانی با انتشار توییتی این فرضیه را رد کرد:

مفتخریم که نئون قبل از رونمایی اینقدر مورد توجه قرار گرفته اما برخلاف برخی خبرها به بیکسبی یا دیگر محصولات فعلی ربطی ندرد.

انسان دیجیتال

از سوی دیگر سامسونگ در صفحه توییتر خود چند تصویر را منتشر کرده که روی آنها سوال «آیا تا کنون با یک [انسان] مصنوعی ملاقات کرده اید؟» به زبان های مختلف نوشته شده است. متن این تصاویر احتمالا اشاره ای به قابلیت نئون برای تعامل با کاربران به زبان های مختلف است.

با توجه به تیزری که روی سایت رسمی و شبکه های اجتماعی منتشر شده به نظر می رسد محصول جدید سامسونگ یک انسان دیجیتالی مبتنی بر AI است که هوش و عواطف بشری را شبیه سازی می کند. آنچه که این نظریه را اثبات می کند انتشار پستی از سوی کمپانی در فیسبوک و توییتر است: «نئون=انسان مصنوعی».

تنها حدود ۱۰ روز به افتتاح نمایشگاه CES 2020 باقیمانده و تا آن زمان باید منتظر معرفی انسان دیجیتال سامسونگ بمانیم. دیجیاتو هم مثل هر سال رویدادهای جذاب این نمایشگاه را به صورت زنده پوشش خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۹ دی ۱۳۹۸

    شرکت‌هایی مثل جیبو یا حتی الجی و ایسوس هم در سالهای گذشته ربات‌های با تعاملات انسانی معرفی کردن ولی تولید انبوه نشدن

مطالب پیشنهادی