ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ناسا
علمی

کریستینا کخ رکورد طولانی‌ترین سفر فضایی زنان را شکست

ناسا اعلام کرد کریستینا کخ با شکستن رکورد پگی ویتسون، طولانی ترین پرواز فضایی زنان را به نام خود ثبت کرده است. این رکوردشکنی دیروز یعنی ۲۸ دسامبر و با جا به جا کردن رکورد ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

ناسا اعلام کرد کریستینا کخ با شکستن رکورد پگی ویتسون، طولانی ترین پرواز فضایی زنان را به نام خود ثبت کرده است. این رکوردشکنی دیروز یعنی ۲۸ دسامبر و با جا به جا کردن رکورد ۲۸۸ روزه ویتسون صورت گرفته ولی با توجه به برنامه‌ریز‌ی ناسا، کخ تا زمان بازگشت خود به زمین مجموعا ۳۲۸ روز در فضا اقامت خواهد داشت.

کریستینا کخ البته چند روزی با اسکات کلی فاصله خواهد داشت تا رکورد طولانی‌ترین زمان اقامت در فضا برای آمریکا را از آن خود کند. اسکات کلی با گذراندن ۳۴۰ روز متوالی بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، رکورد آمریکا را در این زمینه در اختیار خواهد داشت. رکورد کلی اما در اختیار فضا‌نوردی روس به نام والری پلیاکوف بوده که ۴۳۷ روز متوالی در ایستگاه‌فضایی Mir اقامت داشته است.

البته این دستاورد خانم کخ، از یک نظر دیگر نیز ستودنی است. او به همراه دیگر فضانورد ناسا به نام جسیکا مایر، اولین راه‌پیمایی فضایی تماما زنانه را در مهر به اتمام رساند. با این حال این اقامت طولانی مدت تنها به هدف ثبت رکورد نیست و ناسا همواره در پی انجام تحقیقات بوده است.

ناسا

ناسا در نظر دارد با بررسی تاثیرات فضا بر بدن انسان در پی اقامت طولانی مدت را بررسی کرده و از نتایج به دست آمده در تحقیقات آینده خود استفاده کند. یکی از این تحقیقات می‌تواند بازگشت به ماه باشد که در آن فضانوردان موظف هستند مدت طولانی را در فضا سپری کنند. از آن مهم‌تر، دیگر هدف بلند پروازانه ناسا است که قصد دارد برای اولین بار انسانی را به کره مریخ بفرستد.

در نتیجه می‌توان با بررسی علائم حیاتی خانم کخ، این تاثیرات را بررسی کرد. همچنین مشخص می‌شود که این بانوی فضانورد متحمل چه سختی‌هایی شده تا ناسا بتوانند داده‌های مورد نیاز خود را جمع‌آوری کند. اگر خاطرتان باشد چند روز پیش در مقاله‌ای گفتیم که فضانوردان به منظور حفظ عضلات و استخوان‌های خود، روزانه ۲.۵ ساعت در فضا ورزش می‌کنند. البته این مقدار تنها برای اقامت‌های کوتاه‌مدت بوده در حالی که کریستینا کخ نزدیک به یک سال در فضا خواهد ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی