ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Audi-RS5-Mercedes-AMG-GLC63-S-Tesla-Model-3
خودرو

مسابقه درگ تسلا مدل 3، آئودی RS5 اسپرتبک و مرسدس AMG GLC 63 [تماشا کنید]

مسابقات درگ این روزها بیش از هر زمان دیگری طرفدار پیدا کرده و علاقه مندان خاص خود را دارند. به همین جهت برخی از رسانه های خودرویی و کانال های یوتیوبی سعی می کنند با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۲

مسابقات درگ این روزها بیش از هر زمان دیگری طرفدار پیدا کرده و علاقه مندان خاص خود را دارند. به همین جهت برخی از رسانه های خودرویی و کانال های یوتیوبی سعی می کنند با برگزاری چنین مسابقاتی مخاطبین بیشتری را به سمت صفحات خود بکشانند. سایت یا به عبارت بهتر پلتفرم Carwow که در زمینه خرید و فروش خودروهای نو و دست دوم در انگلستان فعالیت می کند، یکی از رسانه هایی است که علاقه وافری به مسابقه درگ داشته و هر از چندگاهی رویارویی های جذابی را ترتیب می دهد.

دست اندرکاران این پلتفرم اخیرا به سراغ سدان برقی پر سر و صدای تسلا مدل 3 رفته و عملکرد آن را در مقابل آئودی RS5 اسپرتبک و کراس اوور قدرتمند AMG GLC 63 S ارزیابی کرده اند. اگر چه این سه خودرو تفاوت های زیادی با هم دارند، اما از یک لحاظ بسیار شبیه هم هستند و آن چیزی نیست جز خروجی بالای پیشرانه.

MB-Audi-Tesla-drag-race-1024x546

مدل 3 حاضر در این مسابقه درگ به نسخه پرفورمنس (Performance) تعلق دارد. پیشرانه این نسخه از دو موتور الکتریکی تشکیل یافته و می تواند 490 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در کاتالوگ این نسخه، وزن خودرو برابر با 1,847 کیلوگرم اعلام شده است.

model-3-track-mode-release-Opt

آئودی RS5 اسپرتبک نیروی خود را از یک موتور درون سوز 2.9 لیتری V6 توئین توربو دریافت می کند. این موتور 450 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور دارد. اگر چه این ارقام در مقایسه با خروجی پیشرانه تسلا مدل 3 پرفورمنس اندکی کمتر هستند، اما باید گفت سدان لیفت بک ژرمن ها با 1,720 کیلوگرم وزن، سبک تر از رقیب آمریکایی است.

2018-audi-rs5-sportback-1545086246

چنانچه با نحوه کدگذاری محصولات مرسدس بنز آشنایی داشته باشید، حتما می دانید هر مدلی که حامل کد 63 در نام خود باشد، از همان موتور معروف 4 لیتری توئین توربوی V8 سود می برد. این موتور در کراس اوور AMG GLC 63 S به گونه ای تنظیم شده که می تواند 510 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید کند. هر چند موتور کراس اوور آتشین مرسدس AMG قدرت بیشتری نسبت به پیشرانه دو رقیب دیگر دارد، اما با 2,025 کیلوگرم وزن این خودرو سنگین تر از آنها است.

مسابقه درگ

حال که با مشخصات سه خودرو آشنا شدید، دعوت می کنیم ویدیوی مسابقه درگ آنها را نیز تماشا فرمایید. با توجه به اینکه رقابت موجود میلی متری تمام می شود، این بار از ذکر نتیجه خودداری نموده و پیشنهاد می کنیم حتما در اولین فرصت ویدیوی ضمیمه شده را مشاهده نمایید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی