ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمبریج آنالیتیکا
تکنولوژی

عواقب پایان‌ناپذیر رسوایی کمبریج آنالیتیکا؛ برزیل هم فیسبوک را جریمه کرد

حدود ۲ سال از انتشار نخستین خبرها در مورد رسوایی کمبریج آنالیتیکا، فیسبوک هنوز از عواقب آن خلاصی نیافته و در جدیدترین مورد دولت برزیل این کمپانی را به پرداخت ۱.۶ میلیون دلار جریمه محکوم ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ دی ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۴

حدود ۲ سال از انتشار نخستین خبرها در مورد رسوایی کمبریج آنالیتیکا، فیسبوک هنوز از عواقب آن خلاصی نیافته و در جدیدترین مورد دولت برزیل این کمپانی را به پرداخت ۱.۶ میلیون دلار جریمه محکوم کرده است. این مبلغ به مراتب بالاتر از ۶۶۴ هزار دلار جریمه ای است که در محل وقوع این رسوایی یعنی بریتانیا برای فیسبوک در نظر گرفته شده بود.

موسسه کمبریج آنالیتیکا در جریان انتخابات ۲۰۱۶ به کمپین دونالد ترامپ تحلیل های آماری ارائه می کرد اما از طریق یک اپلیکیشن شخصیت شناسی از اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک سوءاستفاده کرد. به گفته وزیر دادگستری و امنیت عمومی برزیل از میان این ۸۷ میلیون کاربر ۴۴۳ هزار نفر برزیلی بوده اند و از داده های آنها برای اهداف سوال برانگیز سوءاستفاده شده است.

کمبریج آنالیتیکا

با توجه به جریمه ۵ میلیارد دلاری فیسبوک توسط کمیسیون تجارت فدرال آمریکا می توان گفت جریمه ای که برزیل برای آنها در نظر گرفته چندان سنگین نیست. جریمه ۶۶۴ هزار دلاری این شرکت در بریتانیا معادل ۱۷ دقیقه از درآمدش بود و بسیاری بر این باور بودند که زاکربرگ از این رسوایی بزرگ قصر در رفته است.

با این حال برای شرکتی در ابعاد فیسبوک بحث مالی این جریمه ها اهمیت چندانی ندارد اما مطرح شدن مجدد نام آنها در پرونده رسوایی به اعتبارشان لطمه می زند.

چند ماه پس از انتشار اخبار این رسوایی مدیران کمبریج آنالیتیکا اعلام کردند که نحوه بازتاب ماجرا و «محاصره مطبوعاتی» باعث شده تمام مشتریان آنها از زیر بار قرار داد شانه خالی کنند و همین مسئله ادامه فعالیت آنها را با مشکل جدی مواجه کرده. برخی خبرها حکایت از این دارد که مدیران این کمپانی با تاسیس شرکتی جدید به نام Data Propria دوباره مشغول همکاری با تیم تبلیغاتی دونالد ترامپ برای تاثیر گذاری بر انتخابات ۲۰۲۰ هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی