ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحقق انسان دیجیتال؛ جزئیات پروژه نئون سامسونگ فاش شد

جزئیاتی از پروژه مرموز «انسان مصنوعی» سامسونگ منتشر شده است. این پروژه که «نئون» (Neon) دارد، گمانه زنی هایی را در مورد تلاش های این شرکت برای ایجاد آواتار انسانی واقع گرا به وجود آورده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

جزئیاتی از پروژه مرموز «انسان مصنوعی» سامسونگ منتشر شده است. این پروژه که «نئون» (Neon) دارد، گمانه زنی هایی را در مورد تلاش های این شرکت برای ایجاد آواتار انسانی واقع گرا به وجود آورده که از آن برای سرگرمی، کسب و کار، راهنما، پذیرشگر و غیره استفاده خواهد شد.

«Paranav Mistry»، محقق تعامل انسان-ماشین و رهبر پروژه نئون با انتشار تصویر زیر، یکی از آواتارهای این پروژه را نمایش داد. او می گوید فناوری Core R3 سامسونگ حالا توانایی «ایجاد حالات چهره، حرکات و دیالوگ های جدید را به صورت خودکار و کاملاً متفاوت از داده های اصلی دارد.»

ویدیویی که از طریق سورس کد هوم پیج پروژه نئون به دست آمده، اطلاعات بیشتری از آواتارها فاش کرد. این ویدیو ابتدا در ردیت منتشر شد و پس از مدت کوتاهی حذف شد؛ البته کاربران آن را ذخیره کردند که در ادامه آن را مشاهده می کنید:

همانطور که ملاحظه کردید، آواتارها شباهت زیادی به انسان داشته و به نظر می رسد در حال تماشای انسان های معمولی هستیم.

ابهامات متعددی پیرامون پروژه نئون شکل گرفته؛ از جمله اینکه آواتارها تا چه میزان توسط کامپیوتر ایجاد شده اند و آیا برای ایجاد آنها از تکنیک high fidelity استفاده شده است یا نه. نکته مهم تر اینکه چگونه توانایی صحبت کردن و نمایش احساسات انسانی را پیدا کرده اند؟ یکی از چالش های بزرگ پروژه نئون، اشتباه گرفتن آواتارها با انسان هاست که البته جهش بزرگی در فناورهای کنونی محسوب می شود.

«Mistry» در یکی از مصاحبه های اخیر خود گفت که «انسان دیجیتال» یکی از فناوری های اصلی دهه 2020 خواهد بود و به استفاده از آن در فیلم هایی مثل Blade Runner 2049 اشاره کرد. به عقیده وی انسان دیجیتال یا انسان مجازی به واقعیت خواهد پیوست و سرانجام آنها را در زندگی روزمره به عنوان گوینده خبر، پذیرشگر مجازی و یا حتی بازیگر فیلم خواهیم دید.

باید دید آواتارهای پروژه نئون قابلیت های فوق را دارند یا خیر. این پروژه تا کمتر از 48 ساعت دیگر به طور رسمی در نمایشگاه CES 2020 رونمایی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amin@chy
    Amin@chy | ۱۵ دی ۱۳۹۸

    چند وقت پیش از بیکسبی پرسیدم که پدر مادر تو کی هستن و اون جواب داد اگر محصولات سامسونگ رو یه درخت در نظر بگیری من یکی از شاخه هاش هستم بعد گفتم یعنی هیچ فامیلی نداری گفت نه ولی بزودی ممکنه داشته باشم

مطالب پیشنهادی