ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامانه رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی
وب و اینترنت

راهنمای استفاده از سامانه رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی

براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور پس از اصلاح قیمت و سهمیه‌بندی بنزین، منابع حاصل از اجرای این طرح در قالب کمک معیشتی به‌صورت منظم و ماهیانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. سامانه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۹

براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور پس از اصلاح قیمت و سهمیه‌بندی بنزین، منابع حاصل از اجرای این طرح در قالب کمک معیشتی به‌صورت منظم و ماهیانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. سامانه رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی از چند روز پیش آغاز به کار کرده و در آن میتوان خانوار جدید ثبت نام کرد و یا یارانه‌بگیر‌هایی که یارانه‌شان قطع شده درخواست دریافت بسته حمایت معیشتی کنند.

کمک‌های معیشتی به تناسب بعد افراد خانوار پرداخت‌ خواهد شد و برای خانوارهای تک ‌نفره ۵۵ هزارتومان، دونفره ۱۰۳هزار تومان، سه نفره ۱۳۸هزارتومان، چهار نفره۱۷۲هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵هزار تومان واریز انجام می‌شود. اینطور که به نظر می‌رسد دریافت همزمان یارانه و بسته حمایت معیشتی درحال حاضر امکان پذیر نیست و این بسته به کسانی اطلاق می‌شود که یارانه نقدی را دریافت نمی‌کنند؛ البته شنیده‌ها حکایت از این دارد که فرآیند ثبت‌نام آن دسته از افراد جامانده‌ای که یارانه نقدی دریافت می‌کردند، اما یارانه معیشتی دریافت نکردند نیز بزودی آغاز می‌شود. ناگفته نماند موضوع ادغام این دو یارانه کاملا تکذیب شده است و به عنوان دو یارانه کاملا جدا و مجزا به افراد متفاوتی تعلق می‌گیرد.

افرادی که یارانه نقدی دریافت نمی‌کنند و یارانه معیشتی هم به آنها تعلق نگرفته از امروز می‌توانند برای دریافت این یارانه ثبت‌نام کنند. این افراد از امروز می‌توانند با مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir برای دریافت این یارانه ثبت‌نام کنند. همه افراد پس از ثبت نام در این سایت در چرخه آزمون وسع دولت قرار می‌گیرند و در صورت تایید شدن نیازمند بودن خانوار، به آنها یارانه معیشتی تعلق خواهد گرفت. همچنین ناگفته نماند در هر مرحله که خانوارها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تأیید قرار بگیرند حمایت معیشتی از مرحله نخست برای آنها محاسبه و واریز خواهد شد و این یعنی اگر در ماه آینده مورد تایید قرار گرفتید، یارانه معیشتی یکی دو ماه قبل را نیز بصورت یکجا دریافت خواهید کرد.

اما کار کردن با سامانه رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی چگونه است؟ پس از ورود به این سامانه به آدرس hemayat.mcls.gov.ir با دو بخش روبرو خواهید شد؛ ثبت خانوار جدید و ورود به سامانه. قابلیت ورود به سامانه از ۲۲ دی‌ماه فعال خواهد شد و مختص کسانی است که پیش‌تر یارانه دریافت می‌کردند اما بنا به دلایلی یارانه آنها از سال ۹۴ قطع شده است؛ این افراد می‌توانند بدون نیاز به ثبت نام جدید از بسته حمایت معیشتی بهره‌مند شوند؛ برای این کار باید با شماره ملی سرپرست خانواری که پیش‌تر یارانه می‌گرفته وارد سامانه شوند و همچنین شماره حسابی که در آن یارانه واریز می‌شده را نیز در بخش مربوطه درج نمایند. گفتنیست ورود به سامانه درخواست بسته حمایت معیشتی برای این قشر از جامعه از ۲۲ دی‌ماه آغاز به کار خواهد کرد.

سامانه رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی

اما چنانچه تاکنون برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده اید یا از اردیبهشت ماه سال 1393 به بعد یارانه دریافت نکرده اید، باید روی دکمه «ثبت خانوار» کلیک کنید. در این حالت به صفحه‌ای وارد خواهید شد که کد ملی سرپرست خانوار را درج کرده و سپس با ارائه مشخصات فردی و شماره تلفن، وارد چرخه دریافت یارانه معیشتی خواهید شد. بر اساس اطلاعات مندرج شده پس از ثبت نام، درخواست شما بررسی خواهد شد و نتیجه در روزهای آینده برایتان پیامک خواهد شد.

نکات مهم در استفاده از سامانه دریافت بسته حمایتی:

  • چنانچه تغییراتی برای ساختار خانوار خود ثبت کرده اید، اطلاعات مربوط به ماه گذشته خود را وارد کنید.
  • در صورتی که شماره حساب خود را نمی‌دانید از بانکی که یارانه شما به آن واریز می‌شود نسبت به اخذ شماره حساب خود اقدام کنید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • JOKER
    JOKER | ۱۷ دی ۱۳۹۸

    همش دروغ فقط به فکر و فامیلشون میدم من یک و پونصد حقوق دارم زده به شما تعلق نمیگیره شما میانگین ماهی 11 میلیون ? درآمد دارین از کجاشون آوردن نمیدونم

  • jomakintash
    jomakintash | ۱۷ دی ۱۳۹۸

    والا ما که هر چی تلاش کردیم سامانه این پیامو میده: «اطلاعات ارسال شده معتبر نیست لطفا از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کنید».
    نه ایمیلی نه شماره تماسی داره که بشه گفت ما همه اطلاعات درست وارد میکنیم ولی سیستم کار نمیکنه.

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۱۷ دی ۱۳۹۸

      برای ورود یا ثبت نام؟

      • jomakintash
        jomakintash | ۱۷ دی ۱۳۹۸

        ورود

مطالب پیشنهادی