ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی
تکنولوژی

تلویزیون‌های جدید سونی معرفی شدند؛ از 8k تا کوچک‌ترین OLED

سونی از اولین سری تلویزیون‌های سال ۲۰۲۰ خود در نمایشگاه CES رونمایی کرده است. در مجموع این کمپانی ژاپنی، ۵ تلویزیون جدید معرفی کرده که در میان آن‌ها یک تلویزیون 8K نیز پیدا می‌شود. بالاترین ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۰۲:۳۸

سونی از اولین سری تلویزیون‌های سال ۲۰۲۰ خود در نمایشگاه CES رونمایی کرده است. در مجموع این کمپانی ژاپنی، ۵ تلویزیون جدید معرفی کرده که در میان آن‌ها یک تلویزیون 8K نیز پیدا می‌شود.

بالاترین رده این تلویزیون‌ها، مدل Z8H با رزولوشن 8K و پنل LED قرار دارد که در ابعاد ۸۵ و ۷۵ اینچی به بازار عرضه خواهد شد. مدل بعدی تلویزیون A8H با پنل OLED و ابعاد ۵۵ و ۶۵ اینچی است. سونی نیز همانند ال جی، تلویزیونی با پنل OLED در ابعاد ۴۸ اینچی معرفی کرده است که کارشناسان عقیده دارند از همان پنل ساخت کمپانی ال جی دیسپلی استفاده می‌کند. دو مدل بعدی این کمپانی تحت نام X900H و X950H معرفی شده‌اند که به پنل‌های LCD مجهز شده‌اند و از ۴۹ اینچ تا ۸۵ اینچ به بازار عرضه خواهند شد.

سونی

جالب‌ترین محصول این کمپانی اما مدل A9S است که دقیقا ابعادی مشابه تلویزیون ۴۸ اینچی ال جی دارد که امروز معرفی شد. در نتیجه کارشناسان عقیده دارند که سونی هم از پنل ال جی استفاده می‌کند. با این وجود سونی باید به نحوی کاربران را ترغیب کند تا تلویزیون‌ها این کمپانی را به دیگر سازنده‌ها ترجیح دهند. از همین رو ویژگی‌های جالی را در این تلویزیون قرار داده است که در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

برای مثال تلویزیون A9S از تکنولوژی سطح آکوستیک استفاده می‌کندکه به جای بلندگو، سطح نمایشگر را به لرزه در می‌آورد تا صدا را در اختیار کاربران قرار دهد. این کار باعث می‌شود تا صدا مستقیما از خود نمایشگر شنیده شود. پردازش تصویر نیز توسط چیپ X1 اولتیمیت صورت می‌گیرد که در اکثر تلویزیون‌های این کمپانی ژاپنی استفاده شده است. علاوه بر این، پشتیبانی از دالبی ویژن و دالبی اتموس نیز در این تلویزیون‌ها به چشم می‌خورد.

سونی

تلویزیون 8K جدید سونی (Z8H) تنها تلویزیونی است که با کنترل بک لایت عرضه می‌شود. این تلویزیون از تکنولوژی فریم توییتر استفاده می‌کند که عملا با لرزاندن قاب این تلویزیون، صدا تولید می‌کند. این تلویزیون به همراه X950H، از دستیار گوگل پشتیبانی می‌کنند و همچنین مجهز به تکنولوژی ایکس واید انگل است تا زوایای دید را بهبود دهد.

تمامی این تلویزیون‌ها با اندروید ۹ عرضه می‌شوند و از ایرپلی ۲ اپل، هوم کیت و الکسای آمازون پشتیبانی می‌کنند. متاسفانه سونی هم مانند ال جی قیمت و زمان عرضه این تلویزیون‌ها را مشخص نکرده و باید تا فصل بهار صبر کنیم تا جزئیات بیشتر در این رابطه به دست بیاوریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۸ دی ۱۳۹۸

    داشتن اندروید تی‌وی میتونه برگ برنده این تلویزیون در مقایسه با رقیبش باشه

مطالب پیشنهادی