ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حسگر OV48C
تکنولوژی

رونمایی OmniVision از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی برای موبایل‌های پرچمدار

کمپانی OmniVision در خلال CES 2020 از حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی 1/1.3 اینچی برای موبایل های پرچمدار رونمایی کرد که امکان تصویربرداری با کیفیت حتی در شرایط نوری نامطلوب را فراهم می کند حسگر OV48C این شرکت ابعادی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

کمپانی OmniVision در خلال CES 2020 از حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی 1/1.3 اینچی برای موبایل های پرچمدار رونمایی کرد که امکان تصویربرداری با کیفیت حتی در شرایط نوری نامطلوب را فراهم می کند

حسگر OV48C این شرکت ابعادی مشابه سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ دارد اما پیکسل های آن ۱.۲ میکرونی است. این حسگر توانایی حذف اختلالات تصویر ناشی از حرکت و تولید نسبت سیگنال به نویز (SNR) فوق العاده ای دارد. HDR یکپارچه با چیپ هم دست طراحان را در انتخاب HDR متناسب با منظره و سوژه باز می گذارد.

حسگر OV48C

OV48C به صورت ویژه برای موبایل های پرچمدار طراحی شده و بعید است در گوشی های میانرده شاهد آن باشیم. ترکیب رزولوشن بالا، پیکسل های بزرگ و محدوده داینامیک گسترده برای دستیابی به کیفیت دوربین مورد نیاز در موبایل های پرچمدار ضروری است. Arun Jayaseelan، مدیر بازاریابی OmniVision در این باره می گوید:

OV48C تنها سنسور تصویر موبایل در دنیا است که رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی، اندازه پیکسل ۱.۲ میکرونی، HDR یکپارچه با چیپ، و سرعت بالا را در کنار SNR مطلوب و قابلیت تصویربرداری 4K ارائه می کند.

OV48C به لطف فناوری Quad Bayer در محیط های کم نور توانایی ترکیب چهار پیکسل برای تولید پیکسل ۲.۴ میکرونی و  تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی با کیفیت را دارد. اگر Quad Bayer به اندازه کافی کیفیت را ارتقا ندهد سنسور با کمک فناوری PureCel Plus نسبت سیگنال به نویز را ارتقا داده و تصویر بهتری ثبت می کند.

حسگر OV48C در حالت عادی نیز تصاویر  را با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل و ویدیوها را با کیفیت 8K یا 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ثبت می کند. این حسگر توانایی فیلمبرداری آهسته با رزولوشن 1080p و نرخ ۲۴۰ فریم یا 720p با نرخ ۳۶۰ فریم در ثانیه را نیز دارد. تاریخ عرضه موبایل های مجهز به این سنسور هنوز مشخص  نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۱۹ دی ۱۳۹۸

    نرخ فریم ۲۴۰ یا ۳۶۰ درست نوشته شده؟!

    • یونس مرادی
      یونس مرادی | ۲۰ دی ۱۳۹۸

      بله درسته

مطالب پیشنهادی