ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد EVO II معرفی شد؛ اولین پهپاد 8K تاشو دنیا با قابلیت عکسبرداری 48 مگاپیکسلی

کمپانی Autel Robotics از سه پهپاد خود با نام های EVO II, EVO II Pro و EVO II Dual رونمایی کرد. هر سه مدل از بدنه یکسان با دوربین های متفاوت برخوردار هستند. پهپاد EVO ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

کمپانی Autel Robotics از سه پهپاد خود با نام های EVO II, EVO II Pro و EVO II Dual رونمایی کرد. هر سه مدل از بدنه یکسان با دوربین های متفاوت برخوردار هستند.

پهپاد EVO II، اولین پهپاد تاشو 8K دنیا بوده و توانایی عکسبرداری 48 مگاپیکسلی را دارد. به گفته سازنده این پهپاد با بهره مندی از سنسور IMX586 سونی، با نرخ 24 یا 25 فریم بر ثانیه و عمق رنگ 10 بیتی با رزولوشن 8K فیلمبرداری می کند.

لنز دوربین پهپاد EVO II با فاصله کانونی معادل 35 میلیمتری از گشودگی دیافراگم f/1.8 برخوردار است که فیلمبرداری در شب و محیط های کم نور را امکان پذیر می کند. البته به خاطر اندازه 0.5 اینچی سنسور، باید انتظار نویز را داشت.

پهپاد مورد بحث به لطف بهره مندی از باتری 7100 میلی آمپر ساعتی تا 40 دقیقه (بدون وزش باد) قابلیت پرواز داشته و 12 سنسور از برخورد آن با موانع جلوگیری می کنند. سازنده مدعی شده سرعت این محصول حداکثر به 72 کیلومتر بر ساعت می رسد.

پهپاد بعدی EVO II Pro نام داشته و از سنسور 1 اینچی IMX383 سونی با اپرچر قابل تنظیم از f/2.8 تا f/11 برخوردار است. این مدل در حالت 20 مگاپیکسلی عکسبرداری می کند.

آخرین پهپاد EVO II Dual نامگذاری شده و علاوه بر دوربین 8K، از دوربین حرارتی FLIR نیز برخوردار است. دوربین ها قابلیت تصویربرداری به شکل همزمان را دارند که البته رزولوشن دوربین حرارتی بسیار پایین است.

برد هر سه پهپاد ذکر شده 8.8 کیلومتر است و از حافظه داخلی 8 گیگابایتی برخوردارند. کنترلر آنها نیز نمایشگر داشته و قابلیت اتصال به تلفن همراه را دارد.

هوز قیمت نهایی پهپادها مشخص نشده ولی مدل EVO II تقریباً 1495 دلار و مدل EVO II Pro در حدود 1895 دلار قیمت خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی