ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افشای اطلاعات
تکنولوژی

اخراج کارکنان آمازون به خاطر فروش اطلاعات محرمانه مشتریان

آمازون چندین کارمند خود را به خاطر استخراج اطلاعات محرمانه مشتریان و فروش آنها به اشخاص ثالث از کار برکنار کرده است. کمپانی مذکور در حالی با این رسوایی مواجه شده که شش ماه قبل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۳

آمازون چندین کارمند خود را به خاطر استخراج اطلاعات محرمانه مشتریان و فروش آنها به اشخاص ثالث از کار برکنار کرده است. کمپانی مذکور در حالی با این رسوایی مواجه شده که شش ماه قبل هم درگیر آن شده بود.

آمازون پس از شناسایی این کارکنان به تعدادی از مشتریان هشدار داده بود که آدرس ایمیل و شماره تلفن آنها به دست منابع دیگری افتاده است. پس از بالا گرفتن بحث ها در این مورد سخنگوی کمپانی واقعیت را با رسانه ها نیز در میان گذاشته است. جالب اینجاست در ایمیل اول آمازون تاکید شده که افشای اطلاعات توسط یک نفر از کارکنان صورت گرفته که پس از شناسایی اخراج شده اما در بیانیه بعدی به دست داشتن چندین نفر در این رسوایی اشاره شده است.

افشای اطلاعات

علی رغم این افشاگری کمپانی جف بزوس مثل همیشه در مورد تعداد کارکنان متخلف یا شمار مشتریانی که اطلاعاتشان به یغما رفته، حرفی به میان نیاورده اما از همکاری با نهادهای قانونی برای مجازات متخلفان حمایت کرده است.

این نخستین بار نیست که رسوایی نشت اطلاعات محرمانه گریبان آمازون را می گیرد. سال گذشته وال استریت ژورنال به شواهدی مبنی بر اخذ رشوه توسط چندین نفر از کارکنان این شرکت در ازای فروش داده های مشتریان دست پیدا کرد. با این وجود این غول اینترنتی در آن زمان ترجیح داد سکوت اختیار کرده و ماجرا را با رسانه ها درمیان نگذارد.

زیر مجموعه های آمازون هم مثل خود این شرکت از نظر امنیت سابقه چندان درخشانی ندارند. برای مثال می توان به رینگ اشاره کرد که نه تنها به خاطر عدم پیاده سازی معیارهای امنیتی باعث نفوذ هکرها به حساب کاربری مشتریانش شد، بلکه هفته گذشته و در پی ثبت شکایت های متعدد از سوی کاربران به جاسوسی ۴ نفر از کارکنانش از دوربین های امنیتی کاربران پی برده و در نهایت آنها را اخراج کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی