ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات واکر
علمی

«ربات واکر» در نمایشگاه CES برایتان نوشابه باز می‌کند [تماشا کنید]

در روزهای پایانی نمایشگاه CES رباتی معرفی شد که پارسال هم در این نمایشگاه دیده بودیم؛ ربات UBTECH واکر. این ربات به لطف بروزرسانی‌های نرم‌افزاری، می‌تواند کارهای جدیدی انجام دهد. در ادامه ویژگی‌های جدید ربات ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۱ دی ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

در روزهای پایانی نمایشگاه CES رباتی معرفی شد که پارسال هم در این نمایشگاه دیده بودیم؛ ربات UBTECH واکر. این ربات به لطف بروزرسانی‌های نرم‌افزاری، می‌تواند کارهای جدیدی انجام دهد. در ادامه ویژگی‌های جدید ربات واکر را با هم مرور می‌کنم.

بروزرسانی‌های ربات واکر نتیجه تلاش و آموزش مداوم هوش مصنوعی آن بر بستر همان سخت‌افزار قبلی است. در نتیجه ربات واکر از همان سنسورهای بصری اپتیکال، به همراه ۳۶ موتور حرکتی در اندام‌هایش بهره می‌برد. پیش از این هدف توسعه‌دهندگان تنها محدود به درک آن از جاذبه و راه رفتن طبیعی می‌شد. اما با بروزرسانی‌های فعلی، این ربات بدون متمایل شدن به چپ و راست می‌تواند راه برود.

همچنین اکنون می‌توان ربات واکر را هل داد بی آن که تعادل آن بر هم بریزد. تا پیش از این کاربران تنها می‌توانستند با نیروی کمی آن را هل دهند و هدف از آن هم نشان دادن توانایی‌های تعادلی این ربات بود، در حالی که اکنون نیروی بیشتری تحمل می‌کند که ناشی از پیشرفت هوش مصنوعی آن است. از همین رو، بازو‌های ربات واکر می‌تواند وزنه‌های نابرابر را نیز حمل کند.

تا پیش از این این ربات تنها می‌توانست در هر دو دست خود وزنی یکسان را بلند کند، اما در نمایشگاه امسال، بازدید کنندگان دیدند که در یک دست او وزنه‌ای ۱۰ کیلوگرمی و در دست دیگر او وزنه‌ای ۶ کیلوگرمی قرار داشت و ربات به خوبی توانست تعادل خود را حفظ کند. همچنین قابلیت تشخیص اجسام کوچک و ردیابی آن‌ها نیز در نسخه امسال بهبود یافته است.

ربات واکر

این ربات می‌تواند نوشابه را از بطری درون لیوان بریزد. لازم به ذکر است که در نسخه پارسال، ربات واکر بطری نوشابه را به سمت کاربران پرتاب می‌کرد تا آن‌ها بطری را دریافت کنند. نکته جالب در نسخه بروز ربات واکر این است که او تا مطمئن نمی‌شد لیوان را از دست او نگرفته‌اید، آن را رها نمی‌کرد که بسیار هیجان‌امنگیز به نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی